Spotify julkisti ilmaisversiot älypuhelimille ja tableteille

• Älypuhelinten ja tablettien historian paras ilmainen musiikkisovellus nyt saatavilla
  • Spotify laajenee tänään 20 uuteen maahan – nyt käytettävissä 55 maassa

Älypuhelinten ja tablettien käyttäjät pääsevät tästä päivästä alkaen kuuntelemaan Spotifyn musiikkikirjaston miljoonia kappaleita ilmaiseksi. Uusien ilmaisversioiden avulla mobiilikäyttäjät voivat nyt kuunnella rakentamiaan soittolistoja, löytää uutta musiikkia tai kuunnella lempiartistien koko tuotantoa Spotifyssä.

Spotify julkisti myös avaavansa tänään palvelunsa 20 uudessa maassa, minkä ansiosta yhä useampi musiikinystävä ympäri maailman pääsee nauttimaan suosikkimusiikistaan suoratoiston kautta.

Spotifyn uudella ilmaisella älypuhelinsovelluksella voi satunnaiskuunnella:

• Omaa musiikkia: omia ja seurattujen artistien ja henkiöiden soittolistoja voi nyt kuunnella ilmaiseksi. Spotifyn avulla voi etsiä uutta musiikkia, tallentaa soittolistoja, satunnaiskuunnella ja jakaa musiikkia ystävien kanssa.
  • Suosikkiartisteja: oman lempiartistin tuotantoa voi kuunnella satunnaissoitolla, vaikka koko tuotanto kerrallaan.
  • Löydä uusia kiinnostavia soittolistoja: Spotify tarjoaa suuren valikoiman erilaisia soittolistoja, jotka on räätälöity eri tilanteisiin ja tunnelmiin olipa kyseessä treenimusiikki kuntosalille, lenkkeilymusiikki tai vaikkapa sunnuntainen aamiaishetki.

Tabletista on tullut erittäin suosittu musiikinkuuntelun väline kodeissa. Tabletit ovat jopa osittain korvaamassa kodin tietokoneita, ja niillä tehdään esim. paljon Spotify-soittolistoja sekä etsitään ja kuunnellaan musiikkia.

Suosion lisääntymisen vuoksi iOS- ja Android-tablettien käyttäjät voivat tästä päivästä lähtien nauttia täsmälleen samasta ilmaisesta musiikkikokemuksesta kuin tietokoneilla on voinut tähän päivään saakka. Tabletilla voi siis nyt kokea täyden Spotify-elämyksen – ilmaiseksi.

“Tästä päivästä alkaen annamme musiikkifaneille mobiililaitteiden historian parhaimman ilmaisen musiikkikokemuksen”, kertoo Daniel Ek, Spotifyn perustaja ja toimitusjohtaja. “Oletpa menossa kuntosalille tai järjestämässä bileitä kavereiden kanssa, Spotify tarjoaa musiikkia kaikkiin elämäntilanteisiin.”

Spotify Premium tarjoaa edelleen parhaan ja ainutlaatuisen kuuntelukokemuksen. Sen avulla musiikkia voi kuunnella täysin vapaasti, ilman mainoksia ja korkeatasoisella äänenlaadulla. Premium mahdollistaa myös soittolistojen kuuntelemisen offline-tilassa sekä kodin musiikkijärjestelmien hallinnan Spotify Connectin avulla. Spotify on myös edelleen saatavilla mainosten mahdollistamana ilmaisena versiona kaikille laitteille.

Spotify-sovelluksen voi ladata nyt iOS- and Android-laitteisiin App Storesta ja Google Playstä.

Aiheeseen liittyviä pressikuvia ja muuta materiaalia löytyy täältä.

Spotifyn muuta lehdistömateriaalia löytyy osoitteesta: http://press.spotify.com/