• Spotify/

Spotify selvitti Suomen suosituimmat kuntoilubiisit – Britneyn Spearsin Work B**ch ykkösenä

Vuoden alun kuntoilubuumin ollessa käynnissä, Spotify selvitti käyttäjätilastoistaan suosituimmat kuntoilukappaleet Suomessa ja maailmalla. Suomessa hikoillaan eniten Britney Spearsin Work B**ch, Eminemin The Monster ja Dan Crollin From Nowhere -kappaleiden tahtiin.

Kuntoilubiisien top 10 Suomessa:

1. Work B**ch – Britney Spears
  2. The Monster – Eminem
  3. From Nowhere – Dan Croll (Live At Spotify Offices / 2013)
  4. Leaving You – Various Artists
  5. The Best Thing (That Never Happened) – We Are The In Crowd
  6. Timber – Pitbull
  7. You Make Me – Avicii
  8. The Spark – Afrojack
  9. Tonight Is The Night – Outasight
  10. Do It – Pitbull

Kansainvälisesti suosituin: Macklemore & Ryan Lewisin Can’t Hold Us

Spotify analysoi yhteensä 6,7 miljoonaa kuntoiluun liittyvää soittolistaa ja sen mukaan maailmalla suosituin treenibiisi oli Macklemore & Ryan Lewisin (feat. Ray Dalton) Can’t Hold Us. Toiseksi suosituin kappale oli Aviciin Wake Me Up, jonka jälkeen eniten kuunneltiin Eminemin Till I Collapse -kappaleta.

Tutkitusti toimivaa treenimusiikkia – kuuntele ja liiku!

Kuntoilijoita tukeakseen Spotify pyysi Brunelin yliopiston “Music in Exercise and Sport” -ryhmää luomaan “ultimate workout tracks” -soittolistan. Tutkivat valitsivat listalle kansainvälisesti suosittuja kappaleita, jotka ovat optimaalisia kuntoiluun tempoltaan, tyyliltään ja sanoituksiltaan.

“Kun liikunnan yhdistää musiikin tempoon, kannattaa musiikki valita siten, että nopeus on muutaman iskun minuutissa nopeampi kuin mihin olet yleensä tottunut“, tutkijaryhmän johtaja Costas Karageorghis neuvoo. “Näin saat liikuntaasi huomattavasti enemmän tehoa ilman, että välttämättä edes huomaat eroa.”

Tutkittu Spotify-soittolista on rakennettu siten, että sen tahtiin voi tehdä kokonaisuudessaan täydellisen kuntoilusuorituksen. Alun lämmittelyn jälkeen siirrytään korkean intensiteetin treeniin, ja lopussa taas hidastetaan tempoa loppulämmittelyyn. Soittolista on suunniteltu niin, että treeni-innostuksesi säilyy pidempään kuin vain tammikuun alun.

Tutkittu treenisoittolista sisältää seuraavat kappaleet:

1. Roar – Katy Perry
  2. Talk Dirty – Jason Derulo ft 2 Chainz
  3. Skip To The Good Bit – Rizzle Kicks
  4. Get Lucky – Daft Punk ft Pharrel Williams
  5. Move – Little Mix
  6. Need U 100% - Duke Dumont ft A*M*E
  7. You Make Me – Avicii
  8. Feel My Rhythm – Viralites
  9. Timber – Pitbull ft Ke$ha
  10. Applause – Lady Gaga

Kuuntele Suomen suosituimpien treenibiisien listaa täältä.

Voit upottaa minkä tahansa yllämainituista soittolistoista nettisivuillesi tai blogiisi Spotify Play Button -painikkeen avulla (ohjeet englanniksi). Jos tarvitset apua kappaleiden, albumeiden tai soittolistojen upottamiseen, seuraa Spotifyn blogin helppoja, vaihe vaiheelta eteneviä ohjeita (englanniksi).

Lehdistökuvia ym. materiaalia löytyy osoitteesta: http://press.spotify.com/