DNB-toimistorakennus voitti Euroopan teräsrakentamisen palkinnon – Ruukki Construction vastasi teräsrungosta

Oslossa sijaitseva DNB A -toimistorakennus on voittanut European Steel Design Awards 2015 –palkinnon. Palkinto jaettiin 15.syyskuuta teräsrakentamisen tapahtumassa Istanbulissa. Ruukki vastasi rakennuksen teräsrungon suunnittelusta, valmistuksesta ja asennuksesta.

”Olemme iloisia ja ylpeitä saamastamme kunnianosoituksesta. Hyvä ja läheinen yhteistyö arkkitehtien, insinöörien, teräsrakenneurakoitsijan, rakennusjohdon ja kehitysyhtiön välillä on johtanut siihen, että saimme palkinnon”, totesi kehitysyhtiö Oslo S Utvikling AS:n projektijohtaja Øystein Olav Ylvisåker.

Ylvisåker lisäsi vielä, että heidän työtänsä ohjaavat korkea laatu ja innovaatioiden käyttö. Ruukilta palkintoa oli vastaanottamassa projektijohtaja Minna Kuusela-Opas.

”Tämä on hieno osoitus Ruukin projektinjohdon osaamisesta. Kunnia kuuluu koko osaavalle tiimille. Projektitiimi vastaa projektin läpiviennistä ja koostuu useasta ammattilaisesta, korostaa Kuusela-Opas.

Palkittua rakennusta luonnehditaan DNB:n toimitiloista monimuotoisimmaksi. Siinä on muun muassa kuutiomaisia 6 x 6 metrin ulokkeita, etäällä rakennuksen ytimestä. Ruukin toimitti rakennukseen terästä noin 1 600 tonnia.

Rotterdamilainen arkkitehtitoimisto MVRDV yhdessä norjalaisen DARK Arkitekter toimiston kanssa vastasi DNB A -rakennuksen arkkitehtisuunnittelusta.

European Steel Design Awards 2015 -kilpailun tarkoituksena on kannustaa luovaan teräksen käyttöön rakentamisessa. Kilpailussa palkitaan rakennuttajia, arkkitehtejä, terässuunnittelijoita ja teräsrakenneurakoitsijoita. Palkinnon kriteereinä ovat estetiikka, tekniikka, ympäristö ja taloudellisuus. Norska Stålforbund, eli Norjan teräsrakenneyhdistys, valitsi DNB A -rakennuksen ehdolle kilpailuun.

Lisätietoja: Minna Kuusela-Opas, Business Area Manager, Ruukki Construction, e-mail: minna.kuusela-opas@ruukki.com, puh. +358 50 380 1734

Ruukki Construction on SSAB:n rakentamisen divisioona.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com.