Duun Industrieristä SSAB:n ensimmäinen norjalainen My Inner Strenx -jäsen

SSAB on nimittänyt Duun Industrier -yhtiön ensimmäiseksi norjalaiseksi My Inner Strenx -jäsenekseen. Åsenissa sijaitseva Duun Industrier on jo 60 vuoden ajan valmistanut muun muassa polttopuuprosessoreita, etukuormauslaitteita, lumenluontilaitteistoja sekä hiekkalevittimiä.

Strenx-teräksen käyttö tuotannossa on ollut luonnollinen valinta yritykselle. SSAB:n arviointiprosessin jälkeen Duun on nyt osa My Inner Strenx -ohjelmaa.

”Olemme pyörittäneet perheyritystämme 60 vuotta, ja sertifioinnin hakeminen tuntui luonnolliselta. Olemme aina pyrkineet käyttämään uusimpia teknisiä ratkaisuja ja materiaaleja, ja nyt olemme Norjan ensimmäinen My Inner Strenx -ohjelman jäsen”, kertoo Duun Industrierin uusi toimitusjohtaja Karl Martin Eggen.

Duun Industrier on täysin norjalainen yhtiö, jossa tuotanto, testaus ja kehitys tehdään yrityksen sisällä. Suurin osa yrityksen tuotteista myydään Norjan-markkinoilla, mutta osa tuotteista viedään myös maan ulkopuolelle.

”Olen erittäin ylpeä saadessani toivottaa Duun Industrierin tervetulleeksi My Inner Strenx -ohjelmaan ensimmäisenä Norjassa”, sanoo SSAB:n Norjan- aluemyyntijohtaja Tobias Appelkvist. ”Yrityksen pitkä historia ja laadukkaat tuotteet takaavat menestymisen myös jatkossa.”

Varmistaakseen tuottavan ja laadukkaan tuotannon, Duun Industrier on ollut edelläkävijä robottihitsaus-järjestelmien, mukaan lukien FMS- (eli joustavan valmistusjärjestelmän) laitoksen, hyödyntämisessä. Laaja teknologian käyttö yhdistettynä käsin tehtyyn hitsaukseen mahdollistaa joustavan ja asiakaslähtöisen tuotannon.

Duun-tuotemerkkien valmistamisen lisäksi Duun Industrier tarjoaa alihankkijana useita erilaisia ratkaisuja sekä asiantuntemustaan. Yritys tarjoaa yritysasiakkaille muun muassa ohutlevyjen laserleikkausta ja särmäystä sekä erilaisia hitsaus- ja pintakäsittelypalveluita.

Lisätietoja:
Tobias Appelkvist, SSAB, aluemyyntijohtaja, Norja, puh. +47 412 1798
Hans Konradsson, SSAB, brändipäällikkö, Strenx, puh. +46 706 952 403
Karl Martin Eggen, Duun Industrier, toimitusjohtaja, puh. + 47 7401 5900

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä.
www.ssab.com.

Kuva: Duun 1
Kuvateksti: SSAB:n Norjan-aluemyyntijohtaja Tobias Appelkvist ojentaa virallisen My Inner Strenx -kunniakirjan Duun Industrierin toimitusjohtajalle Karl Martin Eggenille.

Kuva: Duun 2
Kuvateksti: Duun Industrierin korkealaatuiset, Strenx-teräksestä valmistetut traktorin terät hitsataan automaattisesti yrityksen FMS-robottijärjestelmällä.