Knowledge Service Center valmiina auttamaan

Autojen suunnittelijat ja valmistajat joutuvat aika ajoin kamppailemaan erikoislujien terästen (Advanced High-Strength Steels, AHSS) rajoitusten kanssa, jotka liittyvät esimerkiksi reunan muovattavuuteen, taivutussäteeseen ja takaisinjoustoon. SSAB on yhdistänyt uusia innovatiivisia muovaustekniikoita laadukkaisiin teräksiimme aina 1 700 MPa:n murtolujuuksiin asti. Näitä muovaustekniikoita on helppo soveltaa, ja ne avaavat suunnittelijoille uusia mahdollisuuksia käyttää erikoislujia teräksiä monimutkaisten osien kehittämiseen. Knowledge Service Center -keskuksemme ovat lisäksi valmiina auttamaan.

Osastopäällikkö Thomas Müller SSAB Europelta oli yksi puhujista autonkoreihin liittyvässä kansainvälisessä International Automotive Body -kongressissa (IABC), jonka järjesti Global Automotive Management Council Michiganin Dearbornissa. Müller osoitti esimerkkien avulla, kuinka AHSS-terästen kehittyneet kylmämuovaustekniikat helpottavat autojen korirakenteiden suunnittelua esimerkiksi parantamalla reunan muovattavuutta ja pienentämällä taivutussädettä.

AHSS-terästen kylmämuovaus on kustannustehokas vaihtoehto, kun valmistetaan kevyitä rakenneosia autoteollisuudelle. Helposti muovattavien AHSS-terästen tarve kasvaa, koska ne mahdollistavat kevyempien ajoneuvojen myötä hiilidioksidipäästöjen vähentämisen ja samalla kolariturvallisuuden kehittämisen.

Knowledge Service Center valmiina apuun

SSAB:n Knowledge Service Center -keskusten suunnittelu- ja kehitysasiantuntijat ovat valmiina auttamaan asiakkaitamme heidän etsiessään uusia ratkaisuja, joilla pyritään kehittämään lujia ja kevyitä autonosia. He tarjoavat enemmän kuin perinteistä tukea: he tekevät läheistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa kehittääkseen tuotteita ja prosesseja, jotka sopivat juuri asiakkaiden omaan tarpeeseen.

”Meillä on itse asiassa kaksi Knowledge Service Centeriä: yksi SSAB Europe -divisioonassa ja toinen SSAB Special Steels -divisioonassa. Nämä keskukset tukevat asiakkaitamme heidän teknisissä kehitysprojekteissaan. Tämä on varsin syvällistä teknistä tukea, ja tietenkin kerromme asiakkaillemme samalla myös SSAB:n erikoislujien terästen eduista”, Thomas Müller toteaa.

”Kaikkein tärkein asia uusien asiakkaiden parissa on auttaa heitä aloittamaan oikeiden teräslaatujen käyttö. Pitkäaikaiset asiakkaat puolestaan ottavat meihin usein yhteyttä suunnitellessaan uutta tuotetta, ja voimme sitten auttaa heitä muovauksessa tai suunnittelussa. Tämä asiantuntijapalvelu on ehdottomasti yksi kilpailuetumme. Uusien asiakkaiden parissa on aina kyse koko paketista – muun muassa erinomaisesta laadusta, lyhyistä toimitusajoista ja hinnasta – mutta tekninen tuki on myös tärkeä seikka”, Müller toteaa.

Autoteollisuussegmentti on yksi Knowledge Service Center -keskuksen painopistealueista

Tyypillinen autoteollisuussegmentin parannusprojekti kestää keskimäärin kolme kuukautta, ja keskus käsittelee noin 60 autoteollisuuteen liittyvää projektia vuodessa. Koska autoteollisuussegmentti kasvaa nopeimmin kehittyvissä maissa, on erittäin todennäköistä, että tällaista työtä tarvitaan myös tulevaisuudessa.

”Dearbornin kongressi on yksi tapa säilyttää tiivis yhteys asiakkaisiimme.” Puolet yleisöstä edustaa suuria amerikkalaisia OEM-valmistajia (original equipment manufacturer), kuten Fordia, GM:ää, Chrysleria ja yrityksiä, jotka valmistavat istuimia, alustoja ja puskureita. ”Monet potentiaaliset asiakkaat, kuten pienemmät yritykset ja teräspalvelukeskukset, eivät ole vielä tietoisia vahvuuksistamme tai siitä, mitä voimme heille tarjota. Teräksemme sopivat kylmämuovaukseen, mikä on monissa tapauksissa kustannustehokas, halvempi, nopeampi ja kestävämpi vaihtoehto. kuumamuovaukselle. Laadukkailla autoteollisuuden teräksillämme on muovaukseen ja hitsaukseen liittyviä etuja. Tämä on erityisen olennaista autoteollisuudessa, jolla missä lähes kaikki osat muovataan ja hitsataan”, Müller jatkaa.

SSAB:n materiaali- ja suunnitteluasiantuntijat tapaavat joka vuosi tuhansia asiakkaita teknisten seminaarien, kurssien ja kehitysprojektien kautta. Tällainen vuorovaikutus tarjoaa meille mahdollisuuden oppia lisää siitä, kuinka voimme lisätä asiakkaiden tuotteiden arvoa. Sitten räätälöimme tukemme kullekin asiakkaalle ja ratkaisulle sopivaksi. Tästä syystä ei liene mikään yllätys, että yli 75 prosenttia asiakkaistamme haluaa työskennellä kanssamme kehitysprojekteissa.

SSAB:lla on ollut erittäin vahva rooli monien autonosien valmistuksessa. Knowledge Service Center -keskuksemme auttavat asiakkaita pienentämään tuotantokustannuksia merkittävästi sekä tunnistamaan tapoja, joilla nämä voivat tehdä sovelluksistaan helpommin valmistettavia, pitkäikäisempiä ja vähemmän huoltoa tarvitsevia.

”Tukemme ja palvelumme kattavat koko kehitysketjun suunnittelusta materiaalin valintaan, kulumislaskelmiin, konepajatukeen ja suosituksiin siitä, kuinka tuotannon tehokkuutta voidaan parantaa. Autojen alustan osat ovat yksi alue, jolla avautuu uusia mahdollisuuksia, ja Knowledge Service Center -keskuksemme voi auttaa esimerkiksi ehdottamalla hitsausratkaisuja. Meillä on uusia teräslaatuja alustan osiin, kuten jousitukseen, tukivarsiin ja jarrujärjestelmään. Tarjoamme myös arvokasta koulutusta ja tukea, jotka auttavat tuomaan erikoislujista teräksistä valmistettuja tuotteita markkinoille brändäysohjelmiemme myötä”, Müller kertoo.

Knowledge Service Center -keskukset tukevat tavoitetta, jonka myötä SSAB:n tuotevalikoimaa kehitetään enemmän AHSS-terästen suuntaan. Autoissa saatetaan käyttää 30–40 eri teräslaatua ja muita materiaaleja. Yksi trendi on yhdistää eri materiaaleja. Tämä tilanne hyödyttää sekä SSAB:ta että sen asiakkaita.

Knowledge Service Center -keskukset antavat tukea:

• Materiaalin valinnassa
  • Mallinnuksessa, muovauksessa
  • Simulaatioissa
  • Kulumisen laskennassa
  • Suosituksia konepajalle
  • Tuotantotehokkuudessa

Tapamme tukea asiakkaita prototyypin valmistamisessa ja todennuksessa:

• Hitsaussuositukset
  • Muovaussuositukset
  • Neuvonta työvälineissä
  • Konepajasuositukset
  • Testimateriaali

Tapamme tukea asiakkaita teollistamisessa ja tuotannossa:

• Teollistamisen tuki ja ongelmanratkaisu
  • Muovaus- ja särmäysssuositukset
  • Neuvonta uusissa tuotantoteknologioissa

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com.