Poikkeuksellinen nopeus vaatii poikkeuksellista turvallisuutta

SSAB osallistuu PRI2016 (performance racing industry) -moottoriurheilumessuille Indianapoliksessa 5.–10. joulukuuta. Kyseessä on yksi suurimmista moottoriurheilumessuista, joille osallistuu noin 1 200 näytteilleasettajayritystä ja tuhansia moottoriurheilun ammattilaisia yli 70 maasta.

”PRI2016 on aidosti globaali tapahtuma, jossa kerromme Docol R8 -putkiemme eduista kilpa-autojen kannalta. Näyttelyosaston lisäksi messuilla on hitsaus- ja teknisiä asiantuntijoitamme SSAB Americas -divisioonasta pitämässä esityksiä ja seminaareja messujen aikana”, kertoo liiketoiminnan kehittämisessä työskentelevä Owe Nilsson SSAB Europe -divisioonasta.

”Teräs voi olla hyvin kilpailukykyinen vaihtoehto muihin materiaaleihin verrattuna myös kilpa-autoissa. Yksi viesteistämme laajemmalle autoista kiinnostuneelle yleisölle tietenkin on, että Docol R8 -putkea käytetään maailman nopeimmissa ralliluokissa. Näin ollen se on turvallista myös muissa autoissa”, Owe Nilsson jatkaa.

Moottoriurheiluasiakkaat ovat vaativia: he ovat hyvällä tavalla konservatiivisia ja haluavat testata tuotetta yhä uudelleen ja uudelleen ennen hyväksymistä. Docol R8 -putkea käytetään esimerkiksi ”turvakehikossa”, jonka sisällä ajaja istuu.

SSAB on edelleen melko pieni valmistaja tällä segmentillä, mutta sillä on selkeitä kasvusuunnitelmia. AHSS-terästen pioneereina meillä on myös vankka kokemus asiakkaiden auttamisesta, kun nämä kehittävät autoja innovatiivisten teräsratkaisujen kautta.

Vauhdilla eteenpäin Docol R8 -putkien avulla

Yrityksestä

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoatarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena onvahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa jatuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX NordicTukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com