Saksalainen Kempf ensimmäisten Strenx™ 960 -käyttäjien joukossa

Saksalainen yritys Fahrzeugbau KEMPF tarjoaa räätälöityjä ratkaisuja kuljetusalan erilaisiin tarpeisiin mukaan lukien kippilava-autot ja perävaunut, puoliperävaunut, puoliperävaunut juomien kuljetukseen, liukuvat lattiajärjestelmät sekä lukuisat erikoisajoneuvot. SSAB:n pitkäaikaisena asiakkaana he ovat vuosia käyttäneet Strenx™ 700 -rakenneterästä, ja ovat nyt yhteistyössä SSAB:n kanssa päivittämässä perävaunun rungon Strenx™ 960 -teräkseen.

Kempf on yksityinen noin 70 vuotta sitten perustettu yritys, jota nykyään johtavat toisessa sukupolvessa veljekset Norbert ja Heinz Kempf yhdessä perustajan (Walter Kempf) pojanpojan Daniel Dresslerin ja toisen perheenjäsenen Manuel Kempfin kanssa.

Walter Kempfin perustama yritys aloitti aikanaan vanhojen ennen sotaa käytettyjen ajoneuvojen muuntamisen maatalouskäyttöön. Myöhemmin yritys siirtyi valmistamaan kuorma-autoja ja kippilavoja ja on tällä hetkellä Saksan kolmanneksi suurin kippilavojen toimittaja.

Fahrzeugbau KEMPFin palveluksessa on nyt noin 300 työntekijää ja se toimii kolmessa eri paikassa, joista kaksi on Saksassa. Pääkonttori sijaitsee Bad Marienbergissa, jonka lähellä on käytettyjen kuorma-autojen korjaamo. Kolmas toimipaikka on Puolassa, jossa suuri osa tuotannosta tapahtuu. Kempfin asiakkaat ovat kaikkialla, missä kippilavoja tarvitaan, esimerkiksi louhimoissa.

Teräslaadun nostolla haetaan hyötyjä

”Kempf on ollut asiakkaamme vuodesta 1990 lähtien ja olemme aina tehneet erittäin hyvää yhteistyötä. He ovat käyttäneet Hardox®-kulutuslevyä kippilavoihinsa jo vuosien ajan ja ovat olleet Hardox® In My Body -verkoston jäseniä kahden vuoden ajan. Hienoa on se, että he ovat hyvin edistyksellisiä ja avoimia tekniselle kehitykselle, mikä helpottaa yhteistyötä teknisen kehityksen näkökulmasta,” sanoo Martin Bülter SSAB Special Steelsistä.

”Olemme käyttäneet SSAB:n erikoislujaa terästä vuosien ajan ja tunnemme sen hyödyt. Olemme käyttäneet Strenx™ 700 -rakenneterästä pitkään ja olemme nyt päivittämässä perävaunun rungon Strenx™ 960 -teräkseen tarkoituksena tuottaa entistä parempia tuotteita ja asiakaspalvelua. Odotamme Strenx™ 960 alentavan rungon painoa noin 10 %. Painon vähentäminen on erittäin tärkeää liiketoiminnallemme,” toteaa Kempfin suunnittelujohtaja Markus Hilpisch.

Hardox® In My Body tarkoittaa kumppanuutta

”Strenxin™ ja Hardoxin® yhdistelmällä saavutetaan suorituskykyetuja. Hardox® kippilavoissa merkitsee pitkäikäistä kestävyyttä, ja Strenx™ puolestaan on ihanteellinen painon vähentämiseen. Hardox®-putkia voidaan käyttää esimerkiksi kippiakselissa. Sivuseinissä siirrytään myös raskaista levyistä nauhateräkseen”, kertoo Christoph Bednarz, SSAB Special Steelsin aluemyyntipäällikkö.

”Hardox® In My Body ei ole vain tuotemerkki. Se merkitsee kumppanuutta SSAB:n kanssa, innovaatiopanostamme. Haluamme selittää korkeampaan laatuun päivittämisen hyödyt asiakkaillemme, mutta samalla meidän on kuunneltava asiakkaitamme, niin että voimme integroida teräksemme asiakkaan tuotantoketjuun", sanoo Martin Bülter.

Keskittyminen asiakkaan liiketoimintaan

“Asiakkaan liiketoimintaan keskittyminen on yksi SSAB:n arvoista ja haluamme erottua kilpailijoistamme. Se merkitsee meille, että vaikka meillä onkin yksi selkeä yhteyshenkilö asiakkaalle päin, monilla muillakin on läheinen yhteys asiakkaaseen ja lisäksi erittäin tiivistä yhteistyötä eri toimintojen välillä. Tärkein kontakti on myynti, jonka on kuunneltava asiakkaiden tarpeita ennen kuin eri tiimit otetaan mukaan neuvotteluihin,” selittää Christoph Bednarz.

”On hyvin tärkeää olla avoin asiakkaan kanssa ja rakentaa luottamus kertomalla mahdollisuuksista, mutta myös riskeistä. Myynnin vastuulla on ottaa SSAB:n muut toiminnot, esimerkiksi, tekninen kehitys, mukaan vuoropuheluun. Olemme vierailleet Kempfillä useita kertoja Knowledge Service Centerimme työntekijöiden kanssa. Tavoitettavissa ja käytettävissä oleminen asiakasta varten on avaintekijä,” jatkaa Christoph Bednarz.

Katso video, joka on tehty yhdessä Kempfin kanssa:

HARDOX® IN MY BODY

Hardox® In My Bodylla on Saksassa yli 30 jäsentä. Yhteensä jäseniä on yli 400 yli 60 maassa. Hardox® In My Body logo tuotteessa takaa, että tuote on valmistettu Hardox®-kulutuslevystä eikä huonolaatuisesta jäljitelmästä. Tällöin tiedät, että kauhat, kontit, betonimyllyt, purkutyökalut ynnä muut ovat ensiluokkaisia tuotteita, joilla on ylivoimainen kulutuskestävyys ja iskusitkeys – ominaisuuksia, jotka säästävät sekä aikaa että rahaa. Jos tuotteessa siis on Hardox® In My Body -merkki, voit olla varma siitä, että saat ensiluokkaisen terästuotteen, jonka on valmistanut ohjelmamme edellytykset täyttävä valmistaja.