SSAB EcoUpgraded tuo merkittäviä hiilidioksidivähennyksiä

SSAB:n globaali kestävän kehityksen aloite auttaa asiakkaita hyödyntämään erikoislujien terästen käyttöön liittyviä ympäristöetuja. SSAB EcoUpgraded korostaa etuja, joita erikoislujaan teräkseen päivittäminen tuo tullessaan: näitä ovat alhaisempi paino, parempi polttoainetehokkuus ja tuotteen pidempi elinikä.

SSAB EcoUpgraded -tuotteen käyttövaiheen hiilidioksidivähennykset ovat suuremmat kuin päivitetyn osan tuotannossa syntyvät hiilidioksidipäästöt, mikä on osoitus erikoislujan teräksen ympäristöeduista.

”Kun valmistajat päivittävät tuotteensa SSAB:n teräksellä, he pystyvät nopeasti kompensoimaan teräksen tuotantoprosessissa syntyvät hiilidioksidipäästöt. Kun hiilidioksidin tuotto- ja säästökäyrien leikkauskohta on saavutettu, käyttökohde tuottaa edelleen hiilidioksidisäästöjä, jotka ylittävät kirkkaasti alkuperäiset hiilidioksidipäästöt,” toteaa Thomas Hörnfeldt (SSAB, johtaja, kestävä kehitys).

Valmistamalla tuote SSAB:n erikoislujaa terästä hyödyntämällä varmistetaan tärkeät ominaisuudet, kuten alhaisempi paino, parempi polttoainetehokkuus ja/tai tuotteen pidempi elinikä – jotka kaikki ovat avaintekijöitä tuotteen hiilidioksidijalanjäljen pienentämisessä. SSAB EcoUpgraded -aloite tarjoaa hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen liittyviä argumentteja, joiden avulla OEM-valmistajat (original equipment manufacturer) – ja heidän asiakkaansa – voivat hyötyä tuotteen paremmasta ympäristötehokkuudesta.

SSAB EcoUpgraded on osa SSAB:n ainutlaatuista tarjontaa ja ratkaisuja asiakkaille. Ympäristöetujen avulla SSAB:n asiakkaat saavat lisäedun kilpailussa, ja ne voivat avata heille uusia markkinoita ja mahdollisuuksia.

”Haluamme auttaa asiakkaitamme paitsi pysymään uuden lainsäädännön ja ympäristövaatimusten edellä, myös muuntamaan tilanteen liiketoimintamahdollisuudeksi. Kun he päivittävät tuotteensa pidemmälle kehitettyjen terästen avulla, jotka tarjoavat konkreettisia etuja, he pystyvät myös edistämään omia markkinointipyrkimyksiään ja pitkän aikavälin kannattavuutta,” Thomas Hörnfeldt toteaa lopuksi.

www.ssab.com/ecoupgraded

Lisätietoja:
Mia Julin, Markkinointijohtaja, Erikoisteräkset mia.julin@ssab.com, puh. +358 50 3143337

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com.