SSAB ja Ruukki tukevat teräsrakentamisen koulutusta ja tutkimusta Tampereen teknillisessä ylipistossa

Ruukki Construction, SSAB Europe ja TTY-säätiö ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla tuetaan ja vahvistetaan Tampereen teknillisen yliopiston teräsrakentamisen ja teräsrakenteiden koulutusta ja tutkimusta. Sopimus edesauttoi teräsrakentamisen professuurin perustamista Tampereen teknilliseen yliopistoon.

Kuva: Sopimuksen allekirjoittivat TTY:n vararehtori Jarmo Takala, Executive vice president Olavi Huhtala SSAB Europe Oy:stä ja President Sami Eronen Ruukki Construction Oy:stä. Kuva Virpi Andersin.

Sopimuksella turvataan kansainvälisesti korkeatasoinen teräsrakenteiden ja -rakentamisen suunnitteluosaaminen Suomessa. Tutkimustyö elinkeinoelämän sekä alan järjestöjen ja viranomaisten kanssa on julkista, lukuun ottamatta tilaustutkimustyötä.

Yhteistyö perustuu vuosittain laadittavaan toimintasuunnitelmaan ja sitä ohjataan kaikkien osapuolten edustajista koostuvalla ohjausryhmällä.

Yhteistyösopimus solmittiin 29.3.2018 Tampereella, ja sopimuskausi on 1.1.2018-31.12.2023.

Yrityksestä

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoatarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena onvahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa jatuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX NordicTukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com