SSAB julkistaa takaisinostotarjouksen joukkovelkakirjalainoille ja harkitsee uuden joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskua

SSAB AB (publ) (“liikkeeseenlaskija”) on antanut Danske Bankille, DNB:lle ja SEB:lle (“järjestäjät”) toimeksiannon järjestää sarjan tapaamisia korkosijoittajien kanssa alkaen 27.3.2017. Vallitsevasta markkinatilanteesta riippuen lasketaan liikkeeseen 5 vuoden pituinen Ruotsin kruunumääräinen kiinteä- ja/tai vaihtuvakorkoinen vakuudeton seniorijoukkovelkakirjalaina (”uusi laina”).

Sen lisäksi ja edellyttäen, että alempana esitetyt ehdot täyttyvät, SSAB julkistaa takaisinostotarjouksen, joka suunnataan sen 13.12.2012 liikkeeseen laskemien ja 13.12.2017 erääntyvien Ruotsin kruunumääräisten vaihtuva- ja kiinteäkorkoisten joukkovelkakirjalainojen (ISIN-tunnukset SE0004950517 ja SE0004950525) (”joulukuun 2017 lainat”) omistajille sekä sen 25.2.2014 liikkeeseen laskemien ja 25.2.2019 erääntyvien Ruotsin kruunumääräisten vaihtuva- ja kiinteäkorkoisten joukkovelkakirjalainojen (ISIN-tunnukset SE0005757523 ja SE0005757515 (”helmikuun 2019 lainat”) omistajille.

Takaisinostotarjouksen tarkoitus on, osana liikkeeseenlaskijan säännöllisiä velanhoitotoimenpiteitä, hallita aktiivisesti tulevia velanlyhennyksiä ja pidentää liikkeeseenlaskijan velan laina-aikaprofiilia.

Takaisinostotarjous

Edellyttäen, että uusi laina lasketaan liikkeeseen, liikkeeseenlaskija tarjoutuu täten ostamaan käteisellä takaisin kaikki joulukuun 2017 ja helmikuun 2019 lainojen laina-osuudet (“takaisinostotarjous”). Liikkeeseenlaskija tarjoutuu maksamaan ostettavaksi tarjottavista joulukuun 2017 lainoista käteismaksun seuraavan mukaisesti:

Joulukuun 2017 lainat

• vaihtuvakorkoisesta lainasta (ISIN: SE0004950517), 102,20% kunkin lainaosuuden nimellispääomasta (ja lisäksi kertynyt mutta maksamaton korko edellisestä koronmaksupäivästä (tuo päivä pois luettuna) takaisinoston maksupäivään (tuo päivä mukaan luettuna))
  • kiinteäkorkoisesta lainasta (ISIN: SE0004950525), 103,50% kunkin lainaosuuden nimellispääomasta (ja lisäksi kertynyt mutta maksamaton korko edellisestä koronmaksupäivästä (tuo päivä pois luettuna) takaisinoston maksupäivään (tuo päivä mukaan luettuna))

Helmikuun 2019 lainat

• vaihtuvakorkoisesta lainasta (ISIN: SE0005757523), 101,90% kunkin lainaosuuden nimellispääomasta (ja lisäksi kertynyt mutta maksamaton korko edellisestä koronmaksupäivästä (tuo päivä pois luettuna) takaisinoston maksupäivään (tuo päivä mukaan luettuna))
  • kiinteäkorkoisesta lainasta (ISIN: SE0005757515), 105,70% kunkin lainaosuuden nimellispääomasta (ja lisäksi kertynyt mutta maksamaton korko edellisestä koronmaksupäivästä (tuo päivä pois luettuna) takaisinoston maksupäivään (tuo päivä mukaan luettuna))

Liikkeeseenlaskija voi oman harkintansa mukaan antaa niille velkakirjojen haltijoille, jotka osallistuvat takaisinostotarjoukseen ja ilmaisevat kiinnostuksen uuden lainan merkitsemiseen, etuoikeuden merkitä uutta lainaa. SSAB pidättää myös oikeuden olla laskematta uutta lainaa liikkeeseen.

Alustava aikajana

Takaisinostotarjouksen hyväksymisajan odotetaan päättyvän alustavasti 29.3.2017 (liikkeeseenlaskija varaa kuitenkin oikeuden jatkaa tai lyhentää takaisinostotarjouksen hyväksymisaikaa). Liikkeeseenlaskija julkistaa uuden lainan hinnoittelupäivän jälkeen takaisinostotarjouksen tulokset ja sen hyväksyykö se ostettavaksi takaisinostettavaksi tarjottujen joulukuun 2017 lainojen ja/tai helmikuun lainojen 2019 lainaosuuksia. Takaisinostotarjouksen ja uuden lainan maksupäivän odotetaan olevan arvioilta 5.4.2017.

Osallistuminen

Pyydämme olemaan yhteydessä säilyttäjäpankkiin tai johonkin Järjestäjäpankeista, mikäli haluat hyväksyä ostotarjouksen ja/tai sinulla on kysyttävää liittyen Takaisinostotarjoukseen tai uuteen lainaan (yhteystiedot alla).

Järjestäjät

Danske Bank
Yhteyshenkilö: Johan Hansen
liabilitymanagement@danskebank.se
Puhelin: +46 8 568 805 54

DNB
Yhteyshenkilö: Henrik Kansmark
henrik.kansmark@dnb.se
Puhelin: +46 8 473 4816

SEB
Yhteyshenkilö: Peter Swärd
SEBliabilitymanagement@seb.se
Puhelin: +46 8 506 232 18

Lisätietoja:

Henrik G. Welch, Vice President, Head of Group Treasury
henrik.welch@ssab.com
Puhelin: +46 70 2638399

Peter Nordquist, Head of Funding and Markets Operations
peter.nordquist@ssab.com
Puhelin: +46 8 454 5745

Tämä on epävirallinen käännös takaisinostotarjouksesta ja mahdollisissa tulkintakiistoissa on englanninkielinen takaisinostotarjous etuoikeutettu.

This announcement does not constitute or form a part of any offer or solicitation to purchase or subscribe for securities in the United States or in any other jurisdiction in which, or to or from any person to or from whom, it is unlawful to make such invitation under applicable securities laws. The securities to which this announcement relates have not been, and will not be, registered under the US Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act") or the securities laws of any state or other jurisdiction of the United States and may not be offered or sold in the United States or to US persons (as such term is defined in Regulation S under the Securities Act), except pursuant to registration or an exemption from the registration requirements of the Securities Act. There will be no public offer of securities in the United States. This communication is being distributed outside the United States solely to non-US persons as defined under Regulation S. This announcement is not being made, and this announcement has not been approved, by an authorised person for the purposes of Section 21 of the Financial Services and Markets Act 2000 (the "FSMA").

This announcement is not an invitation nor is it intended to be an inducement to engage in investment activity for the purpose of Section 21 of the FSMA. Accordingly, this announcement is not being distributed to, and must not be passed on to, the general public in the United Kingdom. Rather, this announcement is being distributed on the basis it is only directed at: (i) persons who are outside the United Kingdom; (ii) persons who are investment professionals within the meaning of Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 (as amended) of the United Kingdom; or (iii) any other persons to whom this announcement for the purposes of Section 21 of FSMA can otherwise lawfully be made (all such persons together being referred to as "relevant persons"), and must not be acted on or relied upon by persons other than relevant persons. Any invitation or inducement to engage in any investment activity included within the announcement is available only to relevant persons and will be engaged in only with relevant persons.  Anyone other than a relevant person must not rely on this announcement.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.