SSAB:n hallituksen puheenjohtaja jättää hallituspaikkansa varsinaisessa yhtiökokouksessa 2015

SSAB:n hallituksen puheenjohtaja Sverker Martin-Löf on ilmoittanut yhtiön suurimmalle osakkeenomistajalle Industrivärdenille, ettei hän kevään 2015 yhtiökokouksissa ole käytettävissä udelleenvalintaa varten niissä pörssiyhtiöissä, joissa hänellä on hallituspaikkoja. Sverker-Martin Löf on ollut SSAB:n hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2003.

Industrivärden yhdessä pääomistajansa kanssa aikoo ehdottaa SSAB:n nimitystoimikunnalle Bengt Kjelliä nimitettäväksi hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi tulevassa yhtiökokouksessa. Bengt Kjell on Handelsbankenin kokonaan omistaman tytäryhtiön AB Handel och Industrin toimitusjohtaja ja on toiminut vuosina 2002-2010 Industrivärdenin johtajistossa.

SSAB julkistaa nämä tiedot Suomen arvopaperimarkkinalain ja Ruotsin arvopaperimarkkinalain vaatimusten mukaisesti. Tiedot on jätetty julkaistavaksi klo 08.00 (CET) 22.01.2015.

Lisätietoja:

Andreas Koch, Sijoittajasuhdejohtaja, 46 8 454 5729, andreas.koch@ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu NASDAQ OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti NASDAQ OMX Helsingissä. www.ssab.com.