SSAB:n Hämeenlinnan tehtaan muuntajapalon arvioidut vaikutukset

SSAB Europen
Hämeenlinnan tehtaalla tiistaina 12.6. tapahtuneen muuntajapalon jälkeiset
korjaustyöt ovat käynnistyneet. SSAB Europelle korjaustöistä ja
toimitusmenetyksistä aiheutuvan tulosvaikutuksen arvioidaan olevan yhteensä noin
100-120 miljoonaa Ruotsin kruunua, josta arviolta 50 miljoonaa kruunua rasittaa
vuoden 2018 toisen neljänneksen tulosta ja loppuosa kolmannen neljänneksen tulosta.

Metalli- ja maalipinnoitettujen tuotteiden tuotantolinjat ovat jälleen käynnissä normaalisti. Kylmävalssaamolla tuotantolinja arvioidaan saatavan toimintaan viikonlopun aikana, mutta vajaalla kapasiteetilla. Normaalitilanne arvioidaan saavutettavan viiden viikon kuluessa. Tuotantoa kasvatetaan SSAB Europen Borlängen tehtaalla tuotantomenetysten kompensoimiseksi mahdollisimman suurelta osin.

Palon tarkkaa syytä selvitetään edelleen. Henkilövahingoilta vältyttiin.

Tämä tiedote on käännös englanniksi ja ruotsiksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

Lisätietoja:
Per Hillström, Head of Investor Relations, puh. +46 7029529120

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.