SSAB:n University Challenge kannustaa opiskelijoita kehittämään innovatiivisia sovelluksia erikoislujille teräksille

SSAB:n University Challenge tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden esitellä ideoitaan liittyen uusiin, innovatiivisiin ratkaisuihin, joissa hyödynnetään erikoislujia teräksiä. Hakemuksia jokavuotiseen kilpailuun otetaan parhaillaan vastaan. Määräaika on 15. lokakuuta. Swedish Steel Prize -kilpailun kanssa yhtä aikaa järjestettävän University Challengen voittaja julkistetaan marraskuussa Tukholmassa.

Opiskelijat (ryhmät tai yksittäiset opiskelijat) voivat osallistua kilpailuun lähettämällä tiedot tutkimusasetelmasta, tuotantomenetelmästä sekä konseptista tai jo olemassa olevaan tuotteeseen liittyvästä parannuksesta. Kaikissa kilpailutöissä on hyödynnettävä erikoislujia teräksiä. Työn ei tarvitse olla valmis markkinoille, mutta sillä on oltava potentiaalia.

”University Challenge on opiskelijoille ainutlaatuinen tilaisuus osallistua kilpailuun sekä saada palautetta ja suosituksia suunnitteluideoihinsa liittyen”, kertoo SSAB:n henkilöstöasioista sekä hankinnoista ja konsernin yhteisistä palveluista vastaava johtaja Monika Gutén. ”Tämä on myös hyvä mahdollisuus verkostoitua, sillä osallistujia on kaikkialta maailmasta.”

Asiantuntijat jalostavat töitä yhdessä opiskelijoiden kanssa, mihin saattaa sisältyä kilpailutyön suunnittelusta ja luonteesta riippuen lujuuden, väsymisen tai muiden mekaanisten ominaisuuksien arviointia sekä tuotantotehokkuuteen ja todelliseen markkinapotentiaaliin liittyviä laskelmia.

Viime vuoden voittaja, espanjalainen Manuel Genzor, osallistui kilpailuun kevyemmällä ja turvallisemmalla maatalouskäyttöön tarkoitetun perävaunun alustaratkaisulla, jolla alustan painoa voidaan vähentää yli 20 prosenttia.

Lue lisää University Challenge -kilpailusta

Lue lisää Swedish Steel Prizesta

Linkki hakulomakkeeseen (englanniksi)

Lisätietoja:
Atte Kaksonen, mediasuhteet Suomessa, +358 50 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com.