SSAB on mukana uudessa ruotsalaisessa kestävän kehityksen foorumissa

SSAB on yksi keskeisistä osallistujista uudessa ruotsalaisyritysten materiaalivirtojen kiertoa koskevassa aloitteessa. Circular Sweden -niminen aloite on foorumi, johon osallistuu monia suuria ruotsalaisia yhtiöitä ja organisaatioita, kuten Axfood, H&M, IKEA, NCC, Tarkett and Återvinningsindustrierna. Tavoitteena on yhdessä aktiivisesti vaikuttaa sekä Ruotsissa että kansainvälisesti kestävän kehityksen mukaisen yhteiskunnan kehitykseen lisäämällä kiertotalouden piirissä (Circular Economy) olevien materiaalien ja tuotteiden osuutta.

”Teräs on maailman kierrätetyin materiaali, jonka kierrätysaste on erittäin korkea. On tärkeää, että voimme olla mukana panoksellamme resurssien tehokkaammassa hyödyntämisessä ja kestävän kehityksen mukaisen tulevaisuuden rakentamisessa, sanoo Thomas Hörnfeldt VP, Sustainability and Public Affairs SSAB:ltä.

Circular Sweden -aloitteen tavoitteena on tehdä Ruotsista maailman johtava maa materiaalivirtojen kierrossa vuoteen 2030 mennessä. Foorumi tekee työtä monella tasolla sekä dialogissa poliitikkojen, tiedemiesten, talouselämän ja muiden sidosryhmien kanssa. Lue lisää Circular Sweden -aloitteesta foorumin lähettämästä lehdistötiedotteesta ja Circular Sweden -aloitteen internet-sivuilta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.