SSAB on päässyt sopimukseen Oxelösundin tehtaan toimintahäiriön korvauksista

SSAB on päässyt lopulliseen noin 315 miljoonan Ruotsin kruunun sopimukseen joulukuussa 2016 Oxelösundin terästehtaalla tapahtuneen toimintahäiriön korvauksista vakuutusyhtiön ja toimittajan kanssa. Sovinnolla on noin 265 miljoonan kruunun positiivinen vaikutus vuoden 2017 neljännen vuosineljänneksen tulokseen.

Ennakkoon saatu 50 miljoonan kruunun suuruinen korvaus saatiin aiemmin kerrotulla tavalla vuoden 2017 toisella neljänneksellä. Nyt sovittu 265 miljoonan kruunun lisäkorvaus kirjataan SSAB Special Steels -divisioonan liikevoittoon vuoden viimeiselle neljännekselle. Yhteensä kokonaiskorvaukset vakuutusyhtiöltä ja toimittajalta ovat noin 315 miljoonaa kruunua.

Lisätietoja:
Sijoittajasuhteet: Per Hillström, sijoittajasuhdejohtaja, per.hillstrom@ssab.com, puh. + 46 70 295 2912.

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen tiivistelmä ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.