SSAB sitoutuu edistämään maan ja merten kestävää kehitystä

SSAB on allekirjoittanut yhteisen lausunnon ruotsalaisen Swedish Leadership for Sustainable Development –aloitteen (SLSD) muiden jäsenten kanssa. Lausunnolla SSAB haluaa ilmaista selkeästi olevansa vastuussa ydinliiketoimintojensa keskinäisistä riippuvuuksista maalla ja merellä.

Lausunnossa kuvataan SLSD:n näkemys vastuusta kestävän kehityksen tavoitteita (The Sustainable Development Goals, SDG) kohtaan ja erityisesti maan ja merten kestävän kehityksen välisiin riippuvuuksiin. Lausunto luovutettiin Ruotsin kruununprinsessa Victorialle, joka toimii SDG:n suurlähettiläänä. SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist ja henkilöstö- ja vastuullisuusjohtaja Maria Långberg olivat mukana seremoniassa.

Lausunto on linjassa SSAB:n vastuullisuustyön päähankkeen, HYBRIT-projektin, kanssa. HYBRIT-projektin tavoitteena on kehittää raudantuotantoprosessi, jossa päästönä syntyy hiilidioksidin sijasta vettä. Projekti on SSAB:n, LKAB:n ja Vattenfallin yhteinen. Nyt allekirjoitetulla lausunnolla SSAB ja aloitteen muut jäsenet osoittavat, että merten kestävä kehitys on tärkeää meille ja tuleville sukupolville. Meret ovat meidän kaikkien yhteisvastuulla.

Lisätietoa Swedish Leadership for Sustainable Development -aloitteesta ruotsiksi

Lisätietoa Swedish Leadership for Sustainable Development –aloitteesta englanniksi

Yrityksestä

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoatarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena onvahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa jatuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX NordicTukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com