Black & Decker lanseeraa: F4 – Akkuporakoneiden uusi sukupolvi

Black & Decker lanseeraa uuden F4-akkuporakonesarjan. Menestyksekkään F3-sarjan pohjalta kehitetyn F4-sarjan tuotteissa on tehokkaat litiumakut, joissa on lyhyt latausaika. Tuotteiden muoto on aiempaa kapeampi, ja niiden teho lyö laudalta kaikki vastaavat muut tuotteet. Litiumakun ansiosta pora on aina käyttövalmis.

Black & Deckerille porakoneet ovat aina olleet tuotevalikoiman keskiössä, ja yritys pyrkiikin jatkuvasti löytämään uusia innovatiivisia ratkaisuja tuotteiden muotoilun ja käytännöllisyyden parantamiseksi. F4:n lanseerauksen myötä tuotekehittely ottaa valtavan harppauksen eteenpäin, kun tuotteen paino, koko sekä suorituskyky paranevat huomattavasti. – ”Ready to perform” on ollut lanseerauksen ydinajatus, sillä tähän tiivistyy koko F4-sarjan idea. Uusien litiumakkujen ansiosta porakoneet ovat keventyneet, mutta samalla parantaneet kapasiteettiaan. Tuotteiden suunnittelussa ei ole tingitty ominaisuuksista kuten ympäristöystävällisyydestä, tehokkuudesta tai käytettävyydestä, minkä ansiosta ne ovatkin lyömätön valinta suorituskykyistä akkuporakonetta tarvitsevalle. Olemmekin hyvin ylpeitä voidessamme esitellä F4:n kaltaisen tuotesarjan, jonka ulkomuoto on näin tyylikäs, Peter Zakrison Black & Deckeriltä sanoo. F4 – uusi akkuporakonesarja Black & Deckeriltä Koko F4-sarja toimii niin kutsutuilla litiumakuilla, joissa on lyhyt latausaika, ja joiden ansiosta laite on aina käyttövalmis. Akut voi ladata noin 500 kertaa, ja jo 45 minuutin jälkeen akun kapasiteetista on käytössä 80 prosenttia. Tunnissa akku puolestaan latautuu täyteen käyttövalmiuteen. Tämän uuden akkutyypin ansiosta laite on lähes 30 prosenttia aiempaa kevyempi painaen vain 1,7 kiloa. F4-sarja koostuu kuudesta erilaisesta mallista, joissa kaikissa on tehokas moottori ja metallinen vaihdelaatikko. Kolme malleista on 14,4,-volttisia ja loput 18-volttisia. Kaikissa porakoneissa on kaksi vaihdetta, joista toinen on tarkoitettu nopeaan ja toinen voimaa vaativaan työhön. Jotta voima olisi sovitettavissa erilaisiin materiaaleihin ja ruuvikokoihin, kaikissa malleissa on 24 momenttiasentoa, jotka automaattisesti säätelevät voimakkuutta. Kaksi malleista on varustettu myös iskutoiminnolla. Koska F4-sarjan laitteet ovat todella tehokkaita, ne on varustettu 13-millisellä pikaistukalla, jonka ansiosta suurin osa markkinoiden poravarusteista sopii F4-sarjan laitteisiin. Kaikissa malleissa on luistamaton pehmeä oteala, jonka ansiosta laite ei liu’u helposti alas kaltevaltakaan katolta. Lisäksi laitteet on varustettu voimakkaalla valaisimella, joka helpottaa työskentelyä hämärässä. HP146F4LBK 14,4 V akkuporakone kahdella akulla: suositushinta 180,00 EUR HP148F4LBK 14,4 V akkuiskuporakone kahdella akulla: suositushinta 209,00 EUR Litiumakku Litiumakut ovat kevyitä akkuja, joissa on korkea kapasiteetti. Toisin kuin monet muut akut, litiumakut eivät menetä juurikaan valmiudestaan silloin, kun niitä ei käytetä. Litiumakuissa ei myöskään ole muistia, mikä tarkoittaa sitä, että akkua ei tarvitse käyttää tyhjäksi ennen uudelleenlatausta. Akut antavat virtaa kunnes ovat täysin tyhjiä. Näin ollen laitteesta saa irti täyden tehon niin kauan kuin akuissa on virtaa jäljellä. Black & Decker lyhyesti Black & Decker on maailman johtava elektronisten käsikäyttöisten työkalujen valmistaja. Tuotteet on tarkoitettu sekä harraste- että teollisuuskäyttöön. Valikoimaan kuuluu myös puutarhatyökaluja, kotitaloustuotteita, Piranha-tarvikkeet sekä teollisuustyökalujen varustetuotemerkki DeWalt. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Göteborgissa. Lisätietoa Black & Deckerin tuotteista: Johanna Juhannusvuori, p. 046 712 1031, johanna.juhannusvuori@blackdecker.com Tuotenäytteet ja –kuvat: Tiina Malinen, Star Public Relations, tiina.malinen@starpr.fi, p.044 535 7481