PUMA LAAJENTAA PITKÄAIKAISTA YHTEISTYÖTÄÄN KAMERUNIN JALKAPALLOLIITON KANSSA

Herzogenaurach, Saksa (1. joulukuuta, 2010)   PUMA® ja Kamerunin jalkapalloliitto (FECAFOOT) julkistivat tänään Yaoundessa Kamerunissa pitkäaikaisen jatkosopimuksen nykyiselle yhteistyölleen, jonka myötä PUMA jatkaa joukkueen virallisena harjoitus- sekä pelivälinevarustelijana. Uusin sopimus kattaa tulevan FIFA maailmancupin.

Yhteistyö PUMAn ja Kamerunin jalkapalloliiton välillä alkoi vuonna 1996. PUMA kehitti Kamerunille ensimmäiset hihattomat varusteet, all-in-one -varustesarjan sekä ensimmäisen koko mantereen sarjan nimeltään PUMA Africa Unity Kit, joka lanseerattiin vuonna 2010. Tämä viimeisin jalkapalloinnovaatio keräsi varoja Afrikan biodiversiteetin eteen tehtävälle suojelutyölle yhdessä Yhdistyneiden Kansakuntien ympäristöohjelman  (UNEP) kanssa. Kamerunin joukkueen lisäksi varustesarjaa käytti  vuoden 2010 maailmancupissa Etelä-Afrikassa myös Ghanan, Norsunluurannikon sekä Algerian joukkueet.

“Olemme erittäin iloisia voidessamme julistaa yhteistyömme Kamerunin jalkapalloliiton kanssa jatkuvan,” sanoo PUMAn toimitusjohtaja Jochen Zeitz. “Menneiden 14 vuoden aikana yhdessä työskennellessämme heidän eteenpäin suuntautuva ajattelunsa on saanut meidät työstämään ja toteuttamaan monia jännittäviä ja innovatiivisia projekteja, jotka eivät yksinkertaisesti olisi mahdollisia muiden liittojen kanssa. He ovat yksi tärkeimmistä yhteistyökumppaneistamme jalkapalloilussa ja meillä on tälläkin hetkellä useita loistavia ideoita, joiden paljastamista seuraavien kuukausien ja vuosien aikana odotamme innolla.”

“PUMA on pääyhteistyökumppanimme ja edellisen sopimuksemme oltua loppumassa ei ollut epäilystäkään, ettemmekö olisi halunneet uusia sitä,” sanoo Iya Mohammed, Kamerunin jalkapalloliiton presidentti. “PUMA ymmärtää totaalisesti, mitä me haluamme saavuttaa ja meille on kunnia voida työskennellä yrityksen kanssa, joka jakaa kanssamme samat arvot sekä kunnianhimon. Odotamme innolla tulevia yhteistyövuosia heidän kanssaan.”

Kamerunin maajoukkueen sponsorisopimuksen lisäksi PUMA sponsoroi myös yksittäisiä kamerunilaispelaajia kuten maalintekijäennätystä hallussaan pitävää kapteenia ja hyökkääjää Samuel Eto’ta, Benoit Assou-Ekottoa, Stephane Mbiaa, Landry Nguemoa sekä Mohammadou Idrissoua.

PUMAn missio on olla ympäristöystävällisin urheilu- sekä lifestylebrändi, ja näin ollen myös Kamerunin jalkapalloliitto ottaa yhteistyön myötä hiilidioksidittoman linjan. UNEPn standardia mukaillen PUMA ja Kamerunin jalkapalloliitto tasapainottavat jalkapalloliiton hiilijalanjälkeä seuraavan FIFA maailmancupin ajan.

PUMAn sitoutuminen Afrikkaan ylittää myös pelaaja- ja joukkuerajat, sillä PUMA jatkaa lukuisten ruohojuuritason aloitteiden tukemista koko mantereella. Tämän uutisen tullessa julki PUMA toimittaa yhteensä 10 000 jalkapalloa Afrikkaan yhdessä Intersportin kanssa. Kolmasosa näistä palloista viedään jalkapalloprojekteihin Kameruniin. PUMA oli myös virallinen sponsori sekä jalkinetoimittaja vuoden 2010 African Cup of Nationissa Angolassa.

Lisätietoa PUMA-jalkapalloilusta osoitteessa www.pumafootball.com.

Kansainväliset mediakontaktit:

Tim Stedman, International PR, PUMA

tim.stedman@puma.com

Sara Gottman, International PR, PUMA

sara.gottman@puma.com

Toimittajat huomio:

PUMA Football -aiheista pressimateriaalia, -kuvia ja -videoita voi ladata osoitteesta http://www.digitalnewsagency.com. Rekisteröidy antamalla pyydetyt tiedot ja valitse sivustolta PUMA. Kaikki materiaali on vapaasti toimitusten käytettävissä.

PUMA

PUMA is one of the world’s leading sportlifestyle companies that designs and develops footwear, apparel and accessories.  It is committed to working in ways that contribute to the world by supporting Creativity, SAFE Sustainability and Peace, and by staying true to the principles of being Fair, Honest, Positive and Creative in decisions made and actions taken. PUMA starts in Sport and ends in Fashion. Its Sport Performance and Lifestyle labels include categories such as Football, Running, Motorsports, Golf and Sailing. Sport Fashion features collaborations with renowned designer labels such as Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro and Sergio Rossi. The PUMA Group owns the brands PUMA and Tretorn. The company, which was founded in 1948, distributes its products in more than 120 countries, employs more than 9,000 people worldwide and has headquarters in Herzogenaurach/Germany, Boston, London and Hong Kong. For more information, please visit www.puma.com