PUMA lanseeraa v.10 Speed - jalkapallomalliston

LEHDISTÖTIEDOTE – JULKAISUVAPAA PUMA lanseeraa v.10 Speed - jalkapallomalliston HERZOGENAURACH, GERMANY (8. lokakuuta 2009) – Urheilu- ja lifestyle-yhtiö PUMA AG lanseeraa kolmannen sukupolven v-jalkapallomalliston, joka sisältää suorituskykyiset jalkineet, pelipaidan, hanskat, säärisuojat sekä pallon. v.10 Speed -mallisto kääntää uuden lehden jalkapallon historiassa yhdistämällä korkeatasoiset materiaalit afrikkalaisesta estetiikasta ammentavaan designiin. “Confidence to be your fastest on v.10-malliston ydinajatus, jossa tiivistyy konsepti vaistomaisesta raa’asta nopeudesta”, kertoo Filip Trulsson, joukkueurheilun Business Unit Manager PUMAlta. ”Pelin alati kasvava tempo vaatii yhä nopeampaa reagointia ja jättää pelaajille entistä vähemmän aikaa ajatella seuraavaa liikettä. v.10–sarja kehitettiin vastaamaan kentän tapahtumien kiihtyneeseen tahtiin sekä rohkaisemaan pelaajien itseluottamusta toimia omalla maksiminopeudellaan.” Inspiraatio v.10–mallistoon tulee asenteesta ja ennennäkemättömästä ylpeyden tunteesta, jotka huokuvat PUMAn afrikkalaisista pelaajista ja joukkueista. Koko v.10-konsepti ilmentää afrikkalaista mielenlaatua niin kirkkaiden ja erottuvien väriensä, symboliikkansa kuin vahvojen kansallisten viittaustensakin ansiosta. Vuonna 2010 katseiden kääntyessä Etelä-Afrikkaan PUMA juhlistaa yli vuosikymmenen kestänyttä läheisestä yhteistyöstä Afrikan jalkapalloliiton kanssa. PUMA on tällä hetkellä peräti kahdentoista afrikkalaisen maajoukkueen virallinen tukija. Näitä maita ovat muun muassa Kamerun, Norsunluurannikko, Marokko, Tunisia, Egypti, Ghana, Algeria ja Angola. Lisätietoa osoitteesta: http://www.pumafootballpresskit.com/ Yhteystiedot: Sanna Hautala, Marketing Manager, PUMA Finland Oy +358 20 1985345 sanna.hautala@puma.com PUMA PUMA is one of the world’s leading sportlifestyle companies that designs and develops footwear, apparel and accessories. It is committed to working in ways that contribute to the world by supporting Creativity, SAFE Sustainability and Peace, and by staying true to the values of being Fair, Honest, Positive and Creative in decisions made and actions taken. PUMA starts in Sport and ends in Fashion. Its Sport Performance and Lifestyle labels include categories such as Football, Running, Motorsports, Golf and Sailing. The Black label features collaborations with renowned designers such as Alexander McQueen, Yasuhiro Mihara and Sergio Rossi. The PUMA Group owns the brands PUMA, Tretorn and Hussein Chalayan. The company, which was founded in 1948, distributes its products in more than 120 countries, employs more than 9,000 people worldwide and has headquarters in Herzogenaurach/Germany, Boston, London and Hong Kong. For more information, please visit www.puma.com.