Elisabeth Peregi on nimitetty Lindexin vt. toimitusjohtajaksi

STOCKMANN Oyj Abp, Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus 21.8.2017 klo 9.45

Lindexin toimitusjohtaja Ingvar Larsson on päättänyt irtisanoutua tehtävästään. Elisabeth Peregi, joka toimii tällä hetkellä Lindexin Ruotsin maajohtajana, on nimitetty yhtiöön vt. toimitusjohtajaksi. Nimitys astuu voimaan heti.

KTM Elisabeth Peregi (s. 1971) on työskennellyt Lindexillä useissa johtotehtävissä. Hän oli Lindexin talousjohtaja (CFO) vuosina 2010–2013 ja tätä ennen franchising-liiketoiminnan vetäjä ja Norjan maajohtaja.

Elisabeth raportoi Stockmannin toimitusjohtaja Lauri Veijalaiselle, joka aloittaa Lindexin hallituksen puheenjohtajana. Tehtävässä aiemmin toiminut Per Sjödell jatkaa Stockmannin hallituksen jäsenenä.

Ingvar Larsson lopettaa nyt toimitusjohtajana, mutta hän on yhtiön käytettävissä irtisanomisaikansa ajan.

”Haluan kiittää Ingvaria hänen erinomaisesta työstään Lindexin johdossa. Hänen aikanaan Lindex on vahvistanut asemaansa yhtenä Euroopan johtavista muotiketjuista. Samalla olen vakuuttunut, että yhtiö jatkaa hyvissä käsissä Elisabethin johdolla. Elisabethillä on pitkä kokemus useista myynnin johtotehtävistä Lindexillä, vahva talousosaaminen ja into kehittää yhtiötä eteenpäin”, Stockmannin toimitusjohtaja Lauri Veijalainen sanoo.

Lauri Veijalainen, toimitusjohtaja, puh. 09 121 5062
Nora Malin, viestintäjohtaja, puh. 09 121 3558