Helsingin tavaratalon lelukauppa vaihtuu – XS Lelut avaa uuden myymälän Stockmannin lippulaivaan

Jo kuudessa Stockmann-tavaratalossa Suomessa ja Baltiassa toimiva XS Lelut avaa marraskuun alussa uuden myymälänsä Helsingin keskustan tavaratalossa.

Hamleys-lelukauppa ja Stockmann ovat yhdessä päättäneet lelumyymälän toiminnan lopettamisesta Helsingin tavaratalossa syyskuun puolessa välissä. Hamleys on toiminut Helsingin tavaratalossa vuoden 2015 lopusta. Tilalle avautuu XS Lelut -myymälä marraskuun alussa joulusesongin käynnistyessä.

Stockmannin ja XS Lelujen yhteistyö käynnistyi alkuvuodesta 2016, kun lelukauppa aloitti vuokralaisena Riian Stockmann-tavaratalossa. Samana vuonna yhteistyö laajeni myös Tallinnaan ja Suomen paikallistavarataloihin.

”XS Lelut on saanut erinomaisen vastaanoton tavarataloissamme Suomessa ja Baltiassa, ja heidän tarjontansa vastaa paremmin suomalaisten asiakkaidemme odotuksia. Uskomme että tuleva muutos on kaikkien kannalta hyvä ratkaisu”, Stockmannin Real Estate -liiketoimintayksikön johtaja Björn Teir sanoo.

Muutoksen myötä asiakaskokemus tavarataloissa paranee, kun esimerkiksi markkinointitoimenpiteet voidaan yhtenäistää lelujen osalta kaikissa taloissa. Pääsemme jo joulukaupassa tarjoamaan asiakkaille entistä monipuolisemman ja yhtenäisemmän leluvalikoiman.

XS Lelut on osa Anvol-konsernia, jolla on yli 20 vuoden kokemus lelukaupasta. Ensimmäinen XS Toys -myymälä avattiin Tallinnaan vuonna 2004. Tällä hetkellä yhtiöllä on yli 40 XS Toys -myymälää viidessä maassa. Suomessa kaikki sen lelukaupat toimivat Stockmannin tavarataloissa tai niiden välittömässä läheisyydessä. XS Toys -konseptin mukaisesti myymälät tarjoavat laajan valikoiman korkealaatuisia ja trendikkäitä leluja uudenlaisessa ympäristössä. Pääpaino on lisensoiduissa tuotemerkeissä.

Lisätiedot:
Björn Teir, johtaja, Real Estate, puh. 050 553 5108