Helsinki Pride tulee – Stockmann juhlii näyttävästi

Stockmann Oyj Abp, Lehdistötiedote 21.6.2018

Kulttuuri- ja ihmisoikeustapahtuma Helsinki Pridea vietetään 25.6.–1.7.2018. Tapahtuman yhteistyökumppanina Stockmann on ylpeänä mukana juhlistamassa moninaisuutta ja tasavertaisia ihmisoikeuksia.

Stockmann on jo aiempina vuosina ollut mukana Helsinki Pride -viikossa muun muassa nostamalla liput Helsingin tavaratalon salkoihin ja lahjoittamalla sähköä Pride-kulkueeseen. Tänä vuonna yhteistyö laajenee merkittävästi, sillä Stockmann on yksi Helsinki Priden ylpeistä yhteistyökumppaneista.

Pride-viikon ajan Helsingin tavaratalo pukeutuu sateenkaaren väreihin sekä sisä- että ulkopuolelta. Lisäksi Stockmann tarjoaa Keskuskadulta, Helsingin tavaratalonsa vierestä, tilan Helsinki Priden käyttöön koko viikon ajaksi. Kyseiseen tilaan muuttaa Pride House, joka toimii Helsinki Priden infopisteenä, työpaja- ja paneelikeskustelualueena sekä taidenäyttelyiden paikkana. Lisätietoa Pride Housen tapahtumista on koottu muun muassa Stockmannin verkkosivuilta löytyvälle Pride-kampanjasivulle.

”Helsinki Pride tulee olemaan näyttävästi esillä tavaratalossamme ja esimerkiksi somekanavissamme. Tavaratalon julkisivua koristavat viikon ajan värikkäät viirit ja valot, ja Pride kuuluu ja näkyy myös talon sisällä. Haluamme osoittaa näkyvästi tukemme yhdenvertaisuudelle ja kaikenlaiselle moninaisuudelle”, Stockmannin yhteiskuntavastuupäällikkö Johanna Stenbäck sanoo.

Keskustelua moninaisuudesta työpaikalla

Pride Housessa järjestetään työelämäaiheinen paneelikeskustelu tiistaina 26.6. klo 14.00, johon Stockmannilta osallistuu henkilöstöjohtaja Mikko Huttunen. Paneeli keskittyy erityisesti työelämän henkilökohtaisiin kokemuksiin, seksuaalivähemmistöjen asemaan työpaikalla, ja siihen, miten yritykset voisivat huomioida paremmin moninaisuutta.

”Stockmann haluaa olla tasa-arvoinen työpaikka, jossa työntekijöiden hyvinvointiin panostetaan ja jossa ei tapahdu syrjintää. Haluamme myös osallistua avoimesti yhdenvertaisuutta koskevaan keskusteluun. Arvostamme monimuotoista henkilöstöämme, johon kuuluu kaikenikäisiä ihmisiä erilaisista taustoista. Ajattelun ja osaamisen monimuotoisuus on myös keskeinen osa huippuluokan henkilöstö- ja asiakaskokemuksen rakentamista”, Mikko Huttunen sanoo.

Stockmann tekee aktiivisesti työtä entistä tasa-arvoisemman työympäristön saavuttamiseksi toimintaperiaatteidensa ja yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelmansa mukaisesti. Stockmann mittaa säännöllisesti henkilöstönsä työhyvinvointia ja panostaa sen parantamiseen.

HeSeta ry:n järjestämää Helsinki Prideä vietetään 25.6.–1.7.2018. Pride House on avoinna kaikille koko viikon ajan.

Lisätiedot:
Johanna Stenbäck, yhteiskuntavastuupäällikkö, Stockmann, puh. 09 121 3757