JOULU ON TEHTY JAETTAVAKSI

Stockmann tarjoaa asiakkailleen kattauksen erinomaisia ja jokaisen kukkarolle sopivia lahjaideoita ja joulun tarvikkeita. Hyvää joulumieltä ja ostamisen helppoutta on tarjolla niin tavarataloissa kuin verkkokaupassakin.

Koristeloistoa ja herkullisia lahjaideoita etsivän kannattaa vierailla Stockmannin omissa joulupuodeissa. Tavaratalojen lukuisista lahjapisteistä saa vaivatta mukaansa joulun suosikkilahjat, kuten naisten yöasut, miesten neuleet ja suklaat.

Helsingin keskustan loisteliaista, brändituotteita tarjoavista uusista pop-upeista vastaavat muun muassa miesten muodissa Filippa K ja Formal Friday sekä jalkineissa Steve Madden ja  Shepherd. Herkullisista makeispop-upeista vastaavat Fazer ja Lindt. Arabian, Fiskarsin ja Moomin Charactersin yhteistyönä toteutetusta Muumi Shopista löytyvät kaikki muumifanin toivelahjat. Ainutlaatuista Muumi Shopia koristavat Tove Janssonin teokset, ja 18.11. osastolla vierailevat Muumi ja Pikku Myy.

Tavarataloihin ja verkkokauppaan on saapunut useita uusia brändejä, jotka tarjoavat hyviä lahjavinkkejä pukinkonttiin. Naisten asusteosaston tuorein vahvistus on A + m o r e, jonka laadukkaat mutta kohtuuhintaiset nahkalaukut ja pehmeät asusteet ovat saatavilla vain Stockmannilta.

Helsingin keskustan sekä verkkokaupan urheiluvaatevalikoiman tulokas taas on Wolfskin Tech Lab, jonka korkealuokkaiset tuotteet miellyttävät laatua arvostavaa. Muita Helsingin keskustan tavarataloon saapuneita odotettuja uutuuksia ovat marraskuussa avautunut kosmetiikkamerkki Urban Decay ja NYX, kultasepänliike Westerback 1897 ja marraskuun lopussa avautuva tanskalainen kahvi ja mehubaari Joe & The Juice.

Lahjapakkaamoissa asiakkaiden lahjaostokset kääritään Stockmannin tyylikkääseen, tämän vuoden joulukuosilla koristeltuun käärepaperiin. Maksuttomat pakkaamot palvelevat asiakkaita 20.11. alkaen.

Stockmann Herkku on oikea osoite kaikille joulunajan ruokaostoksille. Laaja valikoima kattaa joulun rakkaimmat klassikkoruoat, kuten Stockmann Mealsin joululaatikot, sekä tarjoaa monia uusia ideoita herkkusuiden iloksi. Miltä kuulostaisi esimerkiksi maailman paras joulupöytä eri maiden keittiöistä tutuin makupaloin: ostereita, hummeria, kalkkunaa, ankanrintaa, lihaleikkeleitä, marinoituja kasviksia ja jälkiruuaksi brownieita?

Kala kuuluu olennaisesti joulupöytään, ja tuoreiden kalaherkkujen ostospaikkana Stockmann Herkun MSC-vastuullisuussertifioidut kalatiskit ovat vertaansa vailla. Juustojen ystäviä hemmotellaan runsaalla valikoimalla kotimaisia ja kansainvälisiä juustolaatuja. Helsingin keskustan Herkku sai erityistunnustuksen kattavasta valikoimastaan ja loistavasta palvelustaan, kun se palkittiin lokakuussa Kultainen Juustohöylä 2016 -tunnuksella.

Herkkusuiden lahjoja on tarjolla niin valmiiksi pakattuina kuin yksittäisinä lahjatuotteina, joista tee-se-itse-herkkulahjan rakentaja kokoaa mieleisensä kokonaisuuden. Kiireettömästä joulusta nauttiva voi tilata valmiiksi mietityt joulupöydän antimet helposti Herkun joulutuotteiden ennakkotilauspalvelupisteestä tavarataloista tai verkosta 1.–18.12. Herkut ja reseptit juhlista parhaimpaan löytyvät osoitteeseen stockmann.com/herkku.

Stockmann.com-verkkokauppa uudistui näyttävästi marraskuun alussa ja on nyt myös helppo lahjakauppa. Ostamista helpottavat tuotteiden saatavuustiedot, jotka kertovat, missä tavarataloissa tuotteita on myynnissä. Kun noutopaikaksi valitsee tavaratalon, verkosta tilaaminen onnistuu myös tänä jouluna ilman postikuluja.

Joulutunnelmaa ja hyvää mieltä
Stockmann-tavaratalot virittäytyvät joulun tunnelmaan tarjoamalla elämyksiä ja yhdessä tekemisen iloja. Tavaratalojen piparkakkupajoissa mielikuvitus ja luomisen ilo saavat vallan. Piparkakkuja voi koristella kaikissa tavarataloissa 26.–27.11. vaikka välipalaksi, kuusen koristeeksi tai lahjaksi ystävälle.

Tatu ja Patu -faneja hemmotellaan elokuvasta tutulla jättimäisellä piparkakkulinnalla, joka on nähtävissä Helsingin keskustan tavaratalossa 18.–27.11. Vanha valkoparta Joulupukki vierailee myös tänä jouluna ja on tavattavissa Helsingin keskustan, Turun ja Tampereen Stockmanneilla aina viikonloppuisin 19.11.–18.12.

Satuikkunoissa kurkistetaan lumen ja jään peittämään satumaailmaan, jossa lumiukot ja metsäneläimen puuhailevat joulun askareissa. Jäämaailman taianomainen ja interaktiivinen elämä on nähtävissä tavarataloissa seuraavasti: Oulu 18.11. alkaen, Helsingin keskusta ja Tampere 20.11. alkaen sekä Tapiola, Itis ja Turku 26.11. alkaen. Satuikkunat ovat avoinna loppiaiseen asti.

Stockmannin satuikkuna Aleksanterinkadulla on satuikkunoista tunnetuin ja ilahduttanut perheen pienimpiä sukupolvesta toiseen. Ikkuna on yhä erottamaton osa joulukatua sekä kaupungin joulunodotusta. Helsingin keskustan Stockmannin kupeeseen Keskuskadulle koottu valokuvanäyttely esittelee kuvia satuikkunoiden joululoistosta kautta vuosikymmenien. Muistatko, miltä näytti 80-luvun satuikkuna, jossa valtava Snoopy tervehti lapsia? Entä mitkä lelut olivat lasten suosikkeja 40-luvulla? Näyttely on avoinna 18.11.–4.12.

Lisätietoja hyvän mielen joulutapahtumista www.stockmann.com/tapahtumat

Hope ry ja Stockmann: hyppää joulukorttiin ja jaa joulumieltä suomalaisille vähävaraisille lapsiperheille
Stockmann ja Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry haluavat tänäkin vuonna kutsua Stockmannin asiakkaita jakamaan hyvää joulumieltä joulutervehdyksien välityksellä.

Stockmann-tavarataloihin on pystytetty joulukorttikulissit, joissa asiakkaat voivat kuvata itsensä ja perheensä hauskaan joulurekvisiittaan pukeutuneena. Asiakkaita innostetaan jakamaan kuva ystäviensä ja sukulaistensa kanssa tunnisteella #jouluontehtyjaettavaksi. Jokaisesta julkisella Instagram-tilillä ensimmäisen kerran julkaistusta joulukorttitervehdyksestä Stockmann lahjoittaa 0,50 euroa lyhentämättömänä Hope ry:lle vähävaraisten ja kriisin kohdanneiden lapsiperheiden hyväksi. Hyväntekeväisyyteen voi osallistua kaikissa Stockmann-tavarataloissa 18.11.–24.12.

Lisätiedot: Anna Salmi, Chief Customer Officer, p. 050  721 0280

Kuvat: https://www.flickr.com/photos/stockmanngroup/