Stockmann myy Kirjatalo-kiinteistönsä

STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote 9.5.2018 klo 15.00 EET

Stockmann on allekirjoittanut sopimuksen Helsingin keskustassa sijaitsevan Kirjatalo-kiinteistönsä myymisestä AEW Europe City Retail Fund -rahastolle 108,6 miljoonan euron kauppahinnalla. Kiinteistö siirtyy uudelle omistajalle 24.5.2018. Myynnillä on Stockmannille 7 miljoonan euron positiivinen tulosvaikutus sekä 108 miljoonan euron positiivinen kassavirtavaikutus.

”Olemme tyytyväisiä, että kiinteistölle löytyi vakaa, luotettava ja ammattimainen kiinteistösijoitusomistaja. Kirjatalolla on erinomainen sijainti ja vahvat vuokralaiset, mikä edesauttoi kiinteistön myyntiä”, sanoo Stockmannin toimitusjohtaja Lauri Veijalainen.

Kirjatalon suunnittelija on arkkitehti Alvar Aalto ja sen vuokrattava kokonaispinta-ala on 8 861 neliömetriä. Kiinteistön suurimmat vuokralaiset ovat Bonnier Books (Akateeminen Kirjakauppa), HOK-Elanto (Stockmann Herkku), Isku Invest (Sisustusmaailma) ja Technopolis (UMA Esplanadi). Lisäksi kiinteistössä on useita muita liike- ja toimistovuokralaisia.

Stockmann käyttää kiinteistökaupan myyntitulot kesäkuussa 2018 erääntyvän pankkilainan takaisinmaksuun.

Lauri Veijalainen, toimitusjohtaja, puh. 09 121 5062
Björn Teir, johtaja, Real Estate, puh. 050 553 5108