Stockmann siirtää osan ICT-toiminnoistaan Tech Mahindralle

Pitkäaikaisella yhteistyösopimuksella tehostetaan innovatiivisten ICT-ratkaisujen kehittämistä Stockmannin asiakkaille, alennetaan kustannuksia sekä harmonisoidaan ja keskitetään ICT-palveluja.

STOCKMANN Oyj Abp, Pörssitiedote, 2.11.2016 kl. 9.00 EET

Stockmann on allekirjoittanut viisivuotisen yhteistyösopimuksen Tech Mahindran kanssa Stockmannin ICT-palveluiden tuottamisesta. Osana järjestelyä Stockmann keskittää yhdelle kumppanille nykyiset yli 20 toimittajan eri maissa tuottamat sovellusten ylläpito- ja kehityspalvelut. Suunnitelmana on, että 33 työntekijää Stockmannin omasta ICT-toiminnosta siirtyy liikkeenluovutuksessa Tech Mahindran palvelukseen 1.1.2017. Suunniteltujen muutosten tavoitteena on alentaa vuotuisia IT-kustannuksia noin 4 miljoonalla eurolla vuodesta 2018 alkaen.

”Tämä yhteistyösopimus käynnistää uuden vaiheen Stockmannin ICT-palveluiden kehittämisessä. Järjestelyn avulla varmistamme ajanmukaisten palvelujen tehokkaan tuottamisen asiakkaillemme tavarataloissa ja verkkokaupassa. Tech Mahindralla on laajaa osaamista digitaalisten palveluiden tarjoamisesta tunnetuille kaupan alan yrityksille maailmanlaajuisesti. Olemme iloisia, että voimme hyödyntää jatkossa tätä asiantuntemusta asiakkaidemme hyväksi”, sanoo Stockmannin tietohallintojohtaja Petteri Naulapää.

Stockmann säilyttää noin 40 henkilön vahvuisen oman ICT-organisaation, joka vastaa IT-portfolion hallinnasta sekä liiketoimintaprosessien, sovellusten ja digitaalisten palvelujen kehittämisestä asiakkaille.

Tech Mahindra on digitaalisen muutoksen, konsultoinnin ja liiketoimintojen kehittämisen asiantuntija, joka tarjoaa innovatiivisia ja asiakaslähtöisiä IT-palveluita ja -ratkaisuja yli 825 asiakkaalle maailmanlaajuisesti. Yritys on osa kansainvälistä Mahindra-yhtymää, jonka vuotuinen liikevaihto on noin 17,8 miljardia Yhdysvaltojen dollaria ja jolla on toimintaa yli 100 maassa. Tech Mahindra on tarjonnut IT-palveluja Pohjoismaissa jo yli 10 vuotta, ja nykyisin alueella palvelee asiakkaita yli 2 000 yrityksen työntekijää.

Petteri Naulapää, tietohallintojohtaja, puh. 09 121 5377
Nora Malin, viestintäjohtaja, puh. 09 121 3558