Stockmannin tavaratalon katolle avautuu terassiravintola Helsingin parhailla näkymillä

Helsingin keskustan Stockmann-tavaratalon 8. ja 9. kerrokseen avataan Stockmann Roof -ravintola toukokuun puolivälissä 2017. Ravintolan erikoisuutena on Stockmannin katolla sijaitseva terassi.

Tavaratalon kattotila otetaan nyt ensimmäistä kertaa kaupalliseen käyttöön sitten tavaratalon valmistumisen vuonna 1930. 190-paikkainen terassi toimii kahdessa tasossa, joista toinen on kokonaan katettu ja toisella ylempänä sijaitsevalla tasolla voi nauttia esteettömästä auringonpaisteesta. Ravintolatoiminnasta vastaa Royal Ravintoloihin kuuluva Ravintola Teatteri, joka toimii tiloissa vuokralaisena.

”Royal Ravintolat täydentää erinomaisesti palvelukokonaisuuttamme Helsingin keskustan tavaratalossa, joka sijaitsee kaupungin parhaalla paikalla. Stockmann Roof tarjoaa asiakkaillemme mahdollisuuden viihtyä ja viettää aikaa ainutlaatuisessa ympäristössä Helsingin sydämessä, kaupungin kattojen tasalla”, sanoo kaupallisten liiketoimintojen johtaja Seppo Oksanen Stockmannin Real Estate -liiketoimintayksiköstä.

”Helsingin sydämessä sijaitseva Stockmann Roof on viihtyisä keidas kaikille kaupunkilaisille ja kaupungissa vieraileville. Terassilla voi nauttia täysin siemauksin Suomen kesästä, hengähtää hetken ostosten lomassa tai koota ystävät yhteen ja jatkaa iltaa Helsingin keskustassa”, sanoo Royal Ravintoloiden markkinointijohtaja Joonas Mäkilä.

Stockmann Roof tarjoaa musiikkia, kesäisiä suosikkijuomia panimotuotteista viineihin ja cocktaileihin, virvokkeita, kahvia ja teetä sekä valikoituja ruoka-annoksia Hanko Sushin menusta. Ravintola on auki säävarauksella ma-pe klo 11-21, la klo 12-21 ja su klo 12-18. ”Olemme Teatterissa todella innoissamme tulevasta yhteistyöstä ja saadessamme uuden Teatterin osaston kaupungin paraatipaikalle. Terassi on avoinna koko kesän ajan, sään salliessa syyskuun loppuun asti. Hieman arvaamatonkaan kesäsää ei estä viihtymistä, sillä tavaratalon 8. kerroksessa sijaitseva ravintolatila on suurelta osin katettu ja terassia rajaa tuulelta suojaava lasitus”, kertoo Ravintola Teatterin ravintolatoimenjohtaja Pekka Tyynilä.

Ravintolan tiloissa voidaan järjestää yksityistilaisuuksia, joihin räätälöidään oma ruoka- ja juomatarjoilu. ”Hienoa Stockmann Roofissa on myös se, että ravintola saa oman sisäänkäynnin Pohjoisesplanadilta ja tarvittaessa voimme pitää paikkaa auki myöhään yöhön tavaratalon aukioloaikojen ulkopuolella”, Tyynilä jatkaa.

Markkinointijohtaja Joonas Mäkilä, Royal Ravintolat Oy, p. 046 920 9477
Kaupallisten liiketoimintojen johtaja Seppo Oksanen, Stockmann Real Estate, p. 040 587 9305

Avainsanat: