Stora Enso Metsä lisää nuorten harjoittelutyöpaikkojen määrää

Stora Enso Metsä on palkannut viimeisen vuoden aikana kymmeniä uusia metsäalan osaajia. Samalla yhtiö on avannut uusia toimipisteitä eri puolille Suomea. Nyt kasvu jatkuu kesätyöpaikkojen määrässä.

Stora Enso Metsä tarjoaa kesällä 2019 noin 60 kesätyöpaikkaa nuorille metsäalan osaajille ja alasta kiinnostuneille ympäri Suomea. Työpaikkojen määrä kasvaa viime vuoteen verrattuna lähes kymmenellä.

Suomen puunhankinnan kesätyöpaikat ovat tarjolla muun muassa puunostoon, metsänhoitoon, viestintään, kuljetuskeskukseen sekä tehtaiden puuterminaaleihin.

– Meille on suuri ilo tarjota entistä enemmän kesätyöpaikkoja. Esimerkiksi moni metsäalan opiskelija on tullut meille ensin kesätöihin ja sitten löytänyt oman paikkansa yhtiöstä opiskelujen jälkeen. Uusiutuvan tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan osaajia nyt ja tulevaisuudessa, sanoo metsäjohtaja Janne Partanen Stora Enson puunhankinnasta.

Yhteensä koko yhtiössä on Suomessa avoinna jopa yli tuhat työpaikkaa tehtailla ja toimistoilla. Pääset tutustumaan työpaikkoihin osoitteessa www.storaensolle.fi.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Satu Härkönen, Stora Enso Metsä, puh. 040 832 7458

Stora Enso Metsä toimittaa Stora Enson suomalaisille kartonki-, biomateriaali-, puutuote- ja paperitehtaille puuraaka-ainetta vuosittain yli 22 miljoonaa kuutiometriä. Stora Enso Metsä hankkii puita vain vastuullisesti hoidetuista metsistä.

Stora Enso Metsä tarjoaa lisäksi metsänomistajille asiantuntemusta ja apua metsäasioihin koko metsän elinkaaren ajan. Stora Enso Metsän palveluksessa on 500 henkilöä ja yli 85 korjuu-, kuljetus- ja metsäpalveluyrittäjää alihankkijoina.