Hannu Kasurinen jättää Building and Living -liiketoiminta-alueen

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 5.2.2013 klo 12.58

Stora Enso ja lähes viisi vuotta Building and Living -liiketoiminta-aluetta johtanut Hannu Kasurinen ovat sopineet, että Kasurinen jättää tehtävänsä liiketoiminta-alueen johtajana sen jälkeen, kun hänen seuraajansa on nimetty. Siihen asti Kasurinen on täysin sitoutunut tukemaan tänään julkaistujen suunnitelmien mahdollista toimeenpanoa yhdessä johtoryhmänsä kanssa.

”Hannu on tuonut Building and Living -liiketoiminta-alueen uudelle tasolle sekä liiketoiminnan painopisteen, kustannusten että nopeuden osalta. Olen sopinut Hannun kanssa, että nyt on aika johtajuuden muutokselle liiketoiminnan edelleen kehittämiseksi hänen oltuaan melkein viisi haastavaa vuotta tässä roolissa”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

”Building and Living -liiketoiminnan johtaminen läpi erittäin haastavien aikojen on ollut innostava matka. Olen ylpeä tiimistäni, joka on saanut aikaan todellisia parannuksia vaikeassa toimintaympäristössä. Nyt keskityn suunnittelemaan ja toteuttamaan tänään julkaistua uutta ohjelmaa ennen kun jätän paikkani seuraajalleni, jonka valitsemisen jälkeen etsin uusia haasteita joko Stora Ensosta tai sen ulkopuolelta”, sanoo Building and Living -liiketoiminta-alueen johtaja Hannu Kasurinen.

Jouko Karvinen, toimitusjohtaja, p. 02046 21410
Karl-Henrik Sundström, talousjohtaja, p. +46 1046 71660

Lauri Peltola, identiteettijohtaja, p. 02046 21380
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 30 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2011 oli 11,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.