Ihmisoikeusasiantuntija Parul Sharma Stora Enson palvelukseen

Yksi Pohjoismaiden arvostetuimmista yritysvastuuasiantuntijoista, ihmisoikeusasioihin erikoitunut Parul Sharma, aloittaa 18.6.2012 Renewable Packaging -liiketoiminta-alueen Maailmanlaajuinen vastuu -yksikön johtajana. Renewable Packaging -liiketoiminta-alueen vetäjänä toimii Mats Nordlander, ja kyseiseen liiketoiminta-alueeseen kuuluu esimerkiksi Stora Enson integroitu sellu- ja kartonkitehdasinvestointi Guangxissa, eteläisessä Kiinassa.

Parul Sharma on vuodesta 2004 lähtien työskennellyt Aasiassa toimivien ruotsalaisyritysten vastuullisuuskysymysten ja ihmisoikeusstrategioiden parissa. Hän on toiminut ihmisoikeusasioissa neuvonantajana Amnesty Business Groupille, Euroopan komissiolle ja European Public Law Centrelle. Parul Sharma on kirjoittanut kolme kirjaa, jotka käsittelevät ihmisoikeuksia sekä sosiaalista ja taloudellista vastuullisuutta. Vuonna 2011 hänet valittiin Ruotsin vaikutusvaltaisimmaksi yritysvastuuasiantuntijaksi.

“Toivotamme Parul Sharman lämpimästi tervetulleeksi joukkoomme. Hän täydentää nykyistä osaamistamme ja voi auttaa meitä ymmärtämään paremmin haasteitamme vaativissa investointiympäristöissä, erityisesti Aasiassa. Hän tulee myös identifioimaan tarvittavia toimenpiteitä ja viemään muutoksia käytäntöön. Sosiaalinen vastuu ja ihmisoikeusasiat tulevat entistä tärkeämmiksi yritysvastuun osa-alueiksi kaikille globaaleille yrityksille, ja avoimuus ja läpinäkyvyys ovat olennaisia asioita, erityisesti kun toimitaan kasvumarkkinoilla”, Stora Enson Renewable Packaging -liiketoiminta-alueen johtaja Mats Nordlander sanoo.

Parul Sharma siirtyy Stora Ensoon Sandvik AB:stä, jossa hän on toiminut maailmanlaajuisen yritysvastuuauditoinnin johtajana. Hän on kouluttanut ja toiminut neuvonantajana yli neljällekymmenelle ruotsalaiselle yritykselle, sijoittajalle ja valtionhallinnon toimijalle siitä, miten integroida yritysvastuukäytännöt liiketoimintaan.

Valokuva Parul Sharmasta on saatavilla osoitteesta: http://bmt.storaenso.com/?cart=37-mmkmmelalg&l=EN

Kopioi yllä oleva linkki selaimeesi.

Mats Nordlander, johtaja, Renewable Packaging -liiketoiminta-alue, p. +46 1046 72703
Parul Sharma, johtaja, yritysvastuuauditointi, puh.

Stora Enso on paperi, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 30 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2011 oli 11,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.