Seppo Parvi Stora Enson talousjohtajaksi

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.9.2013 klo 15.10

Stora Enso on nimittänyt KTM Seppo Parvin, 49, talousjohtajaksi. Hän siirtyy Stora Ensoon Ahlstromilta, jossa hän toimii talousjohtajana ja Food and Medical -liiketoiminta-alueen johtajana.

Seppo Parvilla on usean vuoden kokemus talous- ja liiketoimintajohtajan tehtävistä sellu-, paperi- ja pakkausteollisuudessa. Ennen siirtymistään Ahlstromille hän toimi Metsä Boardin (M-real) talousjohtajana ja sitä ennen useissa johtotehtävissä Huhtamäellä, jossa hän vastasi muun muassa Turkin liiketoiminnasta sekä paperinvalmistuksesta Euroopan kovien pakkausten liiketoiminta-alueella.

”Seppo Parvilla on laaja kokemus suurten kansainvälisten organisaatioiden johtamisesta, kehittämisestä ja uudelleenjärjestelystä. Hänen nykyiset vastuualueensa kattavat esimerkiksi Intian ja Kiinan markkinat, jotka ovat tärkeitä kasvualueita myös Stora Ensolle. Olen todella tyytyväinen siitä, että Seppo Parvi liittyy johtoryhmäämme”, sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen.

Seppo Parvi aloittaa työnsä Stora Ensossa viimeistään vuoden 2014 ensimmäisellä neljänneksellä.

Lauri Peltola, identiteettijohtaja, p. 02046 21380
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on paperi-, biomateriaali-, puutuote- ja pakkausteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 28 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli 10,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.