Stora Enso avaa innovaatiokeskuksen pakkausliiketoiminnoille

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 27.11.2015 klo 9.00

Stora Enso avaa tänään uuden pakkausliiketoimintoihin keskittyvän innovaatiokeskuksen yhtiön pääkonttorissa Helsingissä. Keskus luo tutkimukselle ja innovaatioille tarkoitetun inspiroivan tilan, jossa Stora Enso kehittää yhdessä asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa uusia ja kestäviä pakkausratkaisuja. Keskuksen toimintoihin kuuluu muun muassa pakkausten suunnittelulaboratorio ja huipputeknologialla varustettuja esitysalueita. Siellä voi mitata pakkausten erottumista ja huomattavuutta vähittäiskaupassa uudella interaktiivisella teknologialla.

Innovaatiokeskus on suunnattu pääasiassa Stora Enson asiakkaille, esimerkiksi pakkausvalmistajille, brändinhaltijoille ja jälleenmyyjille. Tavoitteena on tuottaa arvoa strategisilla pakkausratkaisuilla, jotka luovat uutta kasvua ja vähentävät tuotteiden kustannuksia ja ympäristövaikutuksia.

”Innovaatiokeskus mahdollistaa yhteistyön asiakkaiden kanssa ainutlaatuisella tavalla ja se tarjoaa tilan jossa voimme suunnitella tulevaisuuden pakkausratkaisuja yhdessä”; sanoo Stora Enson toimitusjohtaja Karl-Henrik Sundström. ”Vastuullisuus on Stora Enson liiketoiminnan ydintä. Sitoutumisemme uusiutuviin raaka-aineisiin vaikuttaa suuresti siihen, miten työskentelemme asiakkaiden kanssa keskuksessamme.”

Suunnittelun ja tutkimustyön lisäksi keskuksessa on uusien tuotteiden, prototyyppien ja pakkausmuotoilun esittelytiloja. Keskus toimii myös ajatushautomona, jossa voidaan edistää uusien pakkauskonseptien ja muotoilutrendien kaupallistamista yhteistyössä asiakkaiden, kasvuyritysten ja muiden teollisten sidosryhmien kanssa.

Innovaatiokeskus on Stora Enson pääkonttorissa Helsingissä osoitteessa Kanavaranta 1.

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, puh. +46 72 221 92 28
Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. www.storaenso.com

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, puh. +46 72 221 92 28