Stora Enso investoi parantaakseen Wood Products -divisioonansa tuottavuutta ja tehokkuutta

Stora Enso investoi pellettien tuotantoon Alan sahalla Ruotsissa. Investointi noudattaa konsernin strategiaa, jonka mukaan on tarkoitus lisätä jatkojalostettujen puutuotteiden valmistusta sekä panostaa integroituun tuotantoon.

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 14.12.2015 klo 14.00

Stora Enso investoi 16 miljoonaa euroa pellettituotannon aloittamiseen sekä voimalaitoksen uudistamiseen Alan sahalla Ruotsissa. Investointi mahdollistaa sahan sivutuotteena syntyvän sahanpurun jalostamisen pelleteiksi, jotka ovat arvokas uusiutuvan energian lähde. Sahaukseen integroitu pellettituotanto varmistaa parhaan laadun ja tuotannon tehokkuuden. Voimalaitosinvestointi puolestaan parantaa sahan kustannus- ja ympäristötehokkuutta. Pellettituotannon arvioidaan käynnistyvän vuoden 2017 toisella neljänneksellä.

Stora Enso investoi lisäksi 10 miljoonaa euroa uuteen voimalaitokseen myös Honkalahden sahalla. Investoinnilla parannetaan yksikön kustannus- ja ympäristötehokkuutta.

Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 040 763 8767

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. www.storaenso.com

Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491