Stora Enso ja Fitch Ratings allekirjoittivat luottoluokitussopimuksen

STORA ENSO OYJ SIJOITTAJAUUTISET 8.8.2018 klo 11.00

Stora Enso ja Fitch Ratings ovat allekirjoittaneet uuden luottoluokitussopimuksen. Fitch Ratings on antanut Stora Enso Oyj:lle luottoluokituksen BBB- ja vakaat näkymät. Stora Enso on myös irtisanonut luottoluokitussopimuksensa S&P Global Ratingsin (Standard & Poor’s) kanssa ja pyytänyt sitä luopumaan luokituksestaan, joka tällä hetkellä on BB+ ja vakaat näkymät.

Stora Enso Oyj:n luottoluokittajat ovat tästä lähtien Fitch Ratings ja Moody’s Investors Service. Moody’sin tämänhetkinen luottoluokitus Stora Enso Oyj:lle on Ba1 ja myönteiset näkymät.

Kaarlo Höysniemi, VP, konsernirahoitus, puh. 020 46 21037

Sijoittajasuhdetiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Kaarlo Höysniemi
VP, konsernirahoitus