Stora Enso laski liikkeelle uuden 300 milj. euron joukkovelkakirjalainan

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.3.2018 klo 18.00

Stora Enso on laskenut liikkeelle uuden 300 milj. euron joukkovelkakirjalainan osana EMTN (Euro Medium Term Note) -lainaohjelmaansa. Joukkovelkakirjalaina erääntyy maaliskuussa 2028 ja lainasta maksetaan 2,5 % kiinteä kuponkikorko. Lainan emissiokurssi on 99,633, mikä vastaa 2,542 % korkoa ja euro-swap-keskikurssi + 150 pistettä. Lainaan ei liity finassikovenantteja. Laina listataan Luxemburgin pörssissä.

Lainan välittäjinä toimivat Deutsche Bank, Goldman Sachs ja NatWest.

”Nopeutunut kasvu neljällä perättäisellä vuosineljänneksellä ja samanaikaisesti vahvistunut taseemme on jälleen yksi todiste onnistuneesta muutoksestamme. Tämä käy ilmi myös viimeisimmistä luottoluokituksiemme nostoista. Nettovelan suhde operatiiviseen EBITDAaan parani 0,5 yksikköä 1,4:ään. Jatkamme portfoliomme proaktiivista ja tehokasta hallinnointia”, sanoo rahoitusjohtaja Martin Ros.

Kaarlo Höysniemi, VP, konsernirahoitus, puh. 020 46 21037

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Kaarlo Höysniemi
VP, konsernirahoitus