Stora Enso osallistuu Suomi100-kaupunkijuhlaan Tukholmassa 24.‒26. elokuuta

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 22.8.2017 klo 9.00

Stora Enso esittelee uusiutuvien materiaalien tulevaisuutta Suomen satavuotiasta itsenäisyyttä juhlistavassa kaupunkijuhlassa. Stora Enso on pääyhteistyökumppanina Tukholmassa 24.‒26. elokuuta 2017 järjestettävässä STHLM/Suomi-tapahtumassa.

”Kaupunkijuhla Tukholmassa on hieno tilaisuus juhlistaa satavuotiasta Suomea. Stora Ensolla ja metsäteollisuudella on ollut merkittävä rooli Suomen ja Ruotsin hyvinvoinnin rakentamisessa. Haluamme olla uusiutuvien materiaalien avulla rakentamassa tulevaisuuden maailmaa myös seuraavan sadan vuoden aikana”, sanoo Ulrika Lilja, Stora Enson viestintäjohtaja.

Stora Enso esittelee tapahtumassa mihin puu pystyy. ”Haluamme tapahtumassa näyttää, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Osastollamme esittelemme uusimpia innovaatioita ja näytämme esimerkkejä tulevaisuuden puupohjaisista tuotteista”, sanoo Ulrika Lilja.

Kaupunkijuhlan teema on ’Yhdessä’ ja tapahtumassa korostetaan Suomen ja Ruotsin yhteistyön merkitystä. Tapahtumassa vierailee Suomen tasavallan presidentti Sauli Niinistö ja Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa puolisoineen. Tapahtuman ohjelma koostuu teemaan liittyvästä musiikista, näyttelyistä, seminaareista ja paneelikeskusteluista.

STHLM/Suomi-kaupunkijuhla järjestetään Kungsträdgårdenissa, Tukholmassa, ja sinne odotetaan noin 100 000 kävijää. Tapahtuman järjestää Suomen Tukholman suurlähetystö ja pääyhteistyökumppaneina toimivat Stora Enso, Fazer ja Viking Line.

Stora Enso juhlistaa satavuotiasta Suomea tukemalla Suomelle ja suomalaisille tärkeitä teemoja; urheilua, taidetta, designia ja arkkitehtuuria, sekä vastuullisuutta. Tuettujen hankkeiden avulla tuodaan iloa sekä vaikutetaan kestävämmän tulevaisuuden luomiseen.

Satu Härkönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 832 7458

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Satu Härkönen
viestintäjohtaja