Stora Enso päättää euromääräistä joukkovelkakirjalainaa koskevan tarjouksensa

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.6.2016 klo 16.00

7.6.2016 julkaistun tiedotteen mukaisesti Stora Enso on ostanut takaisin nimellisarvoltaan 284 554 000 euroa vuonna 2018 erääntyvästä joukkovelkakirjalainasta ja 67 389 000 euroa vuonna 2019 erääntyvästä lainasta. Lainat laskettiin liikkeelle vuonna 2012.

Vuoden 2018 lainan takaisinosto hinnoitellaan interpoloidulla swap-kurssin keskiarvolla +35 pistettä sekä 0,184 % korolla, mikä tekee hinnaksi 108,435. Vuoden 2019 lainan takaisinosto hinnoitellaan interpoloidulla swap-kurssin keskiarvolla +90 pistettä sekä 0,746 % korolla, mikä tekee hinnaksi 112,765. Kaupan täsmäytyspäivä on 16.6.2016.

Takaisinostotarjouksen välittäjinä toimivat Deutsche Bank, JP Morgan ja Nordea.

Negatiivinen vaikutus Stora Enson nettorahoituseriin vuoden 2016 toisella neljänneksellä on 34 milj. euroa.

Kaarlo Höysniemi, VP, konsernirahoitus, puh. 020 46 21037

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 02046 21242

Stora Enson euromääräisen joukkovelkakirjalainan takaisinostotarjousta koskeva pörssitiedote julkaistiin 7.6.2016 ja se on luettavissa osoitteessa storaenso.com/press

Stora Enson vuoden 2016 toisen neljänneksen tulos julkaistaan 21.7.2016

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. storaenso.com

Kaarlo Höysniemi
VP, konsernirahoitus