Stora Enso palkkaa tuhat kesätyöntekijää Suomessa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 24.3.2017 klo 9.00

Stora Enso palkkaa yksiköihinsä Suomessa noin tuhat kesätyöntekijää kesäksi 2017. Kesätyötekijät ovat olleet kokemukseensa erittäin tyytyväisiä ja 99 % suosittelisi ystävälleen Stora Ensoa työnantajana. Kesätyö on tärkeä väylä vakituisten työntekijöiden rekrytoinnissa.

Stora Enso tarjoaa vuosittain monipuolisia kesätyö- ja harjoittelupaikkoja eri yksiköissään Suomessa. Yhtiö on kesätöiden hakijoiden keskuudessa hyvin haluttu työpaikka. Vuonna 2017 kesätyöpaikkoihin saapui lähes 17 000 hakemusta, joka on yli 3 000 hakemusta enemmän kuin vuonna 2016.

Vuonna 2016 Stora Enso selvitti kesätyöntekijöidensä tyytyväisyyttä. Tulosten mukaan kesätyöntekijöille jäi hyvin positiivinen kuva kokemuksesta. Vastaajista 98 % koki kesäharjoittelun vastanneen melko tai erittäin hyvin odotuksia ja 99 % on jo suositellut tai suosittelisi ystävälleen Stora Ensoa kesätyöpaikkana. Stora Enson vuoden 2016 kesätyöntekijöistä 89 % aikoo hakea jatkossakin kesätöihin yhtiöön.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Stora Enson kesätyöpaikkojen hakijamäärän kasvuun Suomessa. On hienoa nähdä, miten positiivisia kokemukset kesätöistä yhtiössä ovat”, sanoo Tero Pesu, Stora Enson Suomen henkilöstöjohtaja. ”Kesätyö on yksi tyypillisimmistä tavoista jatkaa vakituiseen työsuhteeseen. Kesätyöntekijät ovat meille erittäin tärkeitä niin kesätyössään kuin myös tulevaisuuden työntekijöinä.”

Tyypillisimmin Stora Enson kesätyöntekijät opiskelevat esimerkiksi prosessiteollisuutta, laboratorioalaa, tekniikkaa, kemiaa tai tuotantotaloutta. Kesätöitä on tarjolla laajasti mm. tuotannon, tutkimuksen, myynnin, markkinoinnin, logistiikan ja taloushallinnon parissa. Vuoden 2017 kesätyöpaikat ovat olleet avoinna tammi-helmikuussa ja valinnoista ilmoitetaan pääasiassa huhtikuun loppuun mennessä.

Stora Ensolla on Suomessa noin 6 600 työntekijää ja tuotantoa 12 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on 25 000 työntekijää ja toimintaa 35 maassa.

Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 544 3491

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Liisa Nyyssönen
viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet