Stora Enso sai palkinnon parhaasta yritysvastuuviestinnästä Ruotsissa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 7.10.2015 klo 12.15

Stora Enso on palkittu parhaasta yritysvastuuviestinnästä Ruotsissa julkaistussa tutkimuksessa. Tutkimuksessa arvioitiin 72 Tukholman pörssissä listattua suuryritystä niiden yritysvastuutyöstä ja viestinnästä. Raportin tilasi Tukholman kauppakorkeakoulun yhteydessä toimiva Mistra Center for Sustainable Markets (MISUM).

Walking the Talk -nimisessä tutkimuksessa arvioitiin yritysten tapaa kertoa vastuullisuustyöstään (”talk”) sekä yritysten raportoimia toimenpiteitä yritysvastuun alueella (”walk”). Stora Enso oli arvioiduista yrityksistä ainoa, joka sai täydet 17/17 pistettä yritysvastuuviestinnästä ja jakoi korkeimman pistemäärän 14/17 yritysvastuutyöstä.

”On hienoa tulla palkituksi, sillä vastuullisuusasiat ovat meille ensiarvoisen tärkeitä ja olemme käyttäneet vastuullisuuden kehittämiseen ja siitä viestimiseen paljon aikaa ja resursseja”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Noel Morrin. ”Yritysvastuu on jatkuvaa työtä, jonka määrittelyt ja menestyksen mittarit muuttuvat nopeasti. Me haluamme olla edelläkävijöitä sekä sosiaalisessa vastuussa että ympäristöasioissa. Ykköspaikka MISUMin raportissa osoittaa meidän olevan oikealla tiellä.”

Lataa MISUMin Walking the Talk -raportti tästä.

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, p. +46 72 221 9228
Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. www.storaenso.com

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, p. +46 72 221 9228