Stora Enso uudelleenrahoittaa valmiusluottoansa

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 12.12.2017 klo 16.00

Stora Enso on tänään allekirjoittanut uuden 600 miljoonan euron valmiusluottosopimuksen 13 pankin syndikaatin kanssa uudelleenrahoittaakseen olemassa olevan 700 miljoonan euron luottonsa. Luotto erääntyy tammikuussa 2023 ja sitä käytetään yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Lainaan ei liity finanssikovenantteja.

BNP Paribas, Citi ja SEB toimivat Coordinator, Mandated Lead Arranger ja Bookrunner -rooleissa.

Barclays Bank PLC, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, Deutsche Bank, DBS Bank Ltd, London Branch, DNB Bank ASA, Goldman Sachs, J.P. Morgan Securities plc, National Westminster Bank PLC, Nordea Bank AB (publ) ja OP toimivat Mandated Lead Arranger-roolissa.

”Olemme tyytyväisiä pankkiemme pysyvään tukeen ja sitoutumiseen. Lainaehtojen parantaminen ja maturiteetin pidentäminen edelleen lisäävät joustoa Stora Enson muutosstrategian toteuttamisessa”, sanoo Stora Enson rahoitusjohtaja Martin Ros.

Kaarlo Höysniemi, VP, konsernirahoitus, puh. 020 46 21037

Sijoittajatiedustelut:
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 763 8767

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 25 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 9,8 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Kaarlo Höysniemi
VP, konsernirahoitus