Stora Enso uudelleenrahoittaa valmiusluottonsa

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.12.2010 klo 17.00

Stora Enso on allekirjoittanut uuden 700 miljoonan euron komittoidun valmiusluottosopimuksen 16 pankin syndikaatin kanssa. Lainalla korvataan nykyinen 1 400 miljoonan euron vastaava laina. Tammikuussa 2014 erääntyvä uusi valmiusluotto on tarkoitettu yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin. Lainaan ei liity finanssikovenantteja. Korkokustannus pohjautuu luottoluokitustasoon, jolloin nykyisen luottokelpoisuusluokituksen ollessa BB/Ba2 on korkokustannus Euribor lisättynä 1,75 prosentilla.

Lainan pääjärjestäjinä ja -välittäjinä (Bookrunners ja Mandated Lead Arrangers) toimivat BNP Paribas, Citi, Goldman Sachs International, Nordea ja The Royal Bank of Scotland PLC.

Pääjärjestäjinä (Mandated Lead Arrangers) ovat Banc of America Securities Limited, Barclays Capital, Credit Agricole Corporate and Investment Bank, Deutsche Bank AG London Branch, DnB NOR Bank ASA, Handelsbanken, HSBC Bank plc, JP Morgan plc, Pohjola Pankki Oyj, SEB ja UBS Investment Bank.

"Olemme tyytyväisiä pankkiemme pysyvään tukeen ja sitoutumiseen. Uudelleenrahoituksen tarkoituksena oli hyödyntää vallitsevia markkinaolosuhteita ja pidentää lainan maturiteettia", sanoo Stora Enson rahoitusjohtaja Jyrki Tammivuori.

Jyrki Tammivuori, konsernin rahoitusjohtaja, p. 02046 21043
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on maailmanlaajuinen paperi-, pakkaus- ja puutuotealalla toimiva yhtiö, jonka päätuotteet ovat sanomalehti- ja kirjapaperi, aikakauslehti- ja hienopaperi, kuluttajapakkauskartonki, teollisuuspakkaukset sekä puutuotteet.Stora Enso on toimialansa vastuullisin yhtiö, joka tarjoaa asiakkaille uusiutuviin raaka-aineisiin perustuvia ratkaisuja. Tuotteet tarjoavat ilmastoystävällisen sekä hiilijalanjäljeltään pienemmän vaihtoehdon monille kilpaileville tuotteille, jotka on valmistettu uusiutumattomista materiaaleista. Stora Enso on listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin ja FTSE4Good-indeksiin. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 27 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2009 oli 8,9 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.