Stora Ensolla Suomen paras vastuullisuusraportti

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 26.11.2015 klo 9.00

Stora Enson Global Responsibility Performance Report 2014 on voittanut neljä palkintoa Suomen johtavan yritysvastuuverkoston FIBSin järjestämässä riippumattomassa vastuullisuusraportointikilpailussa. Stora Enson raportti nimitettiin vuosittaisessa arviossa Suomen parhaaksi vastuullisuusraportiksi, ja lisäksi se voitti parhaan ihmisoikeusraportoinnin sekä veronjalanjälkiraportoinnin kilpailusarjat. Opiskelijaraati valitsi Stora Enson raportin myös opiskelijoiden suosikkiraportiksi.

Arviossaan FIBSin kilpailuraati kiitti erityisesti Stora Enson yritysvastuutyön kattavaa ja läpinäkyvää raportointia, sekä yhtiön ihmisoikeustyön tavoitteellisen johtamisen käsittelyä.

“Olemme ylpeitä tästä saavutuksesta, sillä läpinäkyvä raportointi on tärkeä osa yritysvastuutyötämme”, sanoo Stora Enson yritysvastuujohtaja Noel Morrin. “Menestyvä raportointi vaatii kuitenkin jatkuvaa kehittämistä. Jatkossa asetamme riman entistäkin korkeammalle.

FIBSin vastuullisuusraportointikilpailu järjestettiin tänä vuonna 20. kertaa. Kilpailussa arvioitiin yhteensä 173 vastuullisuusraporttia, joihin kuuluivat kaikkien Helsingin pörssissä listattujen yhtiöiden yritysvastuuraportit sekä pk-yritysten ja julkisen sektorin vastuullisuusraportteja.

Noel Morrin, yritysvastuujohtaja, p. +46 7307 68898
Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491

Vuonna 2000 perustettu FIBS on Suomen ainoa riippumaton ja voittoa tavoittelematon yritysvastuuverkosto. Verkosto auttaa yrityksiä löytämään kilpailuetua vastuullisuudesta: innovoimaan entistä kustannustehokkaampia ja kestävämpiä tuotteita, palveluita ja toimintatapoja, jotka tuovat lisäarvoa yrityksille ja yhteiskunnalle.

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.

Noel Morrin, yritysvastuujohtaja, p. +46 7307 68898
Liisa Nyyssönen, johtaja, Suomen mediasuhteet, p. 040 544 3491