Stora Enson kesätyöpaikkojen haku kesäksi 2019 on avautunut – haettavissa yli 1 000 kesätyöpaikkaa

STORA ENSO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 8.1.2019 klo 9.00

Stora Enson yksiköt eri puolella Suomea palkkaavat yhteensä yli 1 000 kesätyöntekijää kesäksi 2019. Vuoden 2018 kesätyöntekijöistä 99 % suosittelee yhtiötä kesätyöpaikkana.

”Stora Ensossa työskentelemme yhdessä kohti tavoitettamme valmistaa tulevaisuudessa puusta kaikki se, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista. Tuotteemme ovat uusiutuvia, uudelleen käytettäviä ja kierrätettäviä. On hienoa, että ympäristön kannalta kestävämmän tulevaisuuden luominen kiinnostaa kesätöihin hakeutuvia nuoria”, sanoo Tero Pesu, Stora Enson Suomen henkilöstöjohtaja.

”Stora Ensossa turvallisuus on ensiarvoisen tärkeä asia ja tavoitteemme on, että jokainen työntekijämme pääsee turvallisesti kotiin joka päivä. Olemme erityisen iloisia siitä, että kesätyöntekijämme ovat antaneet positiivista palautetta työturvallisuuteen liittyvistä perehdytyksistä. Kaiken kaikkiaan 98 % kesätyöntekijöistämme on kyselymme mukaan kokenut kesätyön vastaavan melko tai erittäin hyvin odotuksia.”

Stora Enso tarjoaa vuosittain monipuolisia kesätyö- ja harjoittelupaikkoja yksiköissään Suomessa. Tyypillisimmin Stora Enson kesätyöntekijät työskentelevät uusiutuvien materiaalien tuotannon prosessityöntekijöinä tai esimiestehtävissä, logistiikan tehtävissä, laboratoriossa, myynnissä, puunhankinnassa ja kunnossapidossa.

Lisätietoja avoimista kesätyöpaikoista löytyy osoitteesta https://storaensolle.fi.

Vuonna 2018 kesätyöpaikkoihin saapui lähes 14 000 hakemusta. Stora Ensolla on Suomessa 6 700 työntekijää ja tuotantoa 12 paikkakunnalla. Maailmanlaajuisesti konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa.

Stora Enso on mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa.

Lotta Roitto, viestintäpäällikkö, Suomen mediasuhteet, Stora Enso puh. 040 747 0871

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna valmistaa puusta. Konsernin palveluksessa on noin 26 000 henkilöä yli 30 maassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 10 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Lotta Roitto
viestintäpäällikkö