Stora Enson muunnetut osakkeet

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.5.2011 klo 9.00

Stora Enson A-osakkeita on muunnettu R-osakkeiksi 8.2.–29.4.2011 yhden muuntovaatimuksen perusteella 762 kappaletta. Nämä osakkeet on merkitty kaupparekisteriin 16.5.2011 ja kaupankäynti osakkeilla alkaa 17.5.2011.

Osakkeet jakautuvat muunnon jälkeen seuraavasti:

A-osakkeet 177 149 022
R-osakkeet 612 389 477
Yhteensä 789 538 499

Jokainen A-osake ja kymmenen R-osaketta tuottavat yhden äänen. Osakkeiden tuottama kokonaisäänimäärä muunnon jälkeen on 238 387 969.

Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. 02046 21242

Stora Enso on pakkaus-, paperi- ja puutuoteteollisuuden maailmanlaajuinen edelläkävijä – rethinker. Kyseenalaistamme toimintaamme ja ajatteluamme ja haemme jatkuvasti uutta tarjotaksemme asiakkaillemme innovatiivisia, uusiutuviin materiaaleihin perustuvia ratkaisuja. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 26 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2010 oli 10,3 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.