Stora Enson nimitystoimikunta nimitetty

STORA ENSO OYJ PÖRSSITIEDOTE 6.11.2015 klo 15.00

Kuten Stora Enson yhtiökokous 22.4.2015 päätti nimittää nimitystoimikunnan valmistelemaan ehdotuksia liittyen
a) hallituksen jäsenten lukumäärään,
b) hallituksen jäseniin,
c) hallituksen puheenjohtajan, varapuheenjohtajan ja jäsenten palkitsemiseen ja
d) hallituksen valiokuntien puheenjohtajien ja jäsenten palkitsemiseen.

Nimitystoimikunnassa on neljä jäsentä: hallituksen puheenjohtaja, hallituksen varapuheenjohtaja ja kaksi muuta jäsentä, jotka nimittää osakasluettelon 30.9.2015 mukaisesti kaksi suurinta osakkeenomistajaa (kumpikin yhden).

Osakasluettelon mukaan Stora Enson kaksi suurinta osakkeenomistajaa 30.9.2015 olivat Solidium Oy ja FAM AB.

Stora Enson nimitystoimikunta on nimitetty. Toimikunnassa on seuraavat jäsenet: Gunnar Brock (Stora Enson hallituksen puheenjohtaja), Juha Rantanen (Stora Enson hallituksen varapuheenjohtaja), Kari Järvinen (Solidium Oy:n toimitusjohtaja) ja Marcus Wallenberg (FAM AB:n hallituksen puheenjohtaja). Kari Järvinen on nimitystoimikunnan puheenjohtaja.

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, p. +46 72 221 9228
Ulla Paajanen-Sainio, sijoittajasuhdejohtaja, p. +358 40 763 8767

Stora Enso on johtava maailmanlaajuinen uusiutuvien pakkaus-, biomateriaali-, puu- ja paperiratkaisujen tuottaja. Tavoitteemme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin. Työllistämme noin 27 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 10,2 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa. www.storaenso.com

Ulrika Lilja, viestintäjohtaja, p. +46 72 221 9228