Asiakaspalvelu vetoaa ruokailijoihin - Subway® -ketju oli Suomen paras pikaruokaketju* myös vuonna 2015

Vuodesta 2000 asti Suomen pikaruokamarkkinoilla vaikuttanut Subway® -ketju on yhä vahvemmin lunastanut näiden vuosien aikana paikkansa asiakkaiden mielissä ja ruokailutottumuksissa.

Taloustutkimus Oy:n tekemän vuosittaisen tutkimuksen mukaan Subway® -ravintolaketju oli Suomen paras pikaruokaketju vastaajien antamilla kokonaisarvosanoilla mitattuna myös vuonna 2015. Tämä oli ketjulle peräti kahdeksas vuosi peräkkäin ykkössijalla. Kohderyhmänä syys-lokakuussa 2015 tehdyssä tutkimuksessa olivat Suomessa asuvat 15 79-vuotiaat; yhteensä 3 693 vastaajaa. Tutkimuksessa oli arvioitavana 24 eri pikaruoka- ja kahvilaketjua.

Kokonaismielikuvavertailussa Subway® -ravintolaketju sai parhaimman tuloksen kaikista tutkimuksessa arvioiduista ketjuista. Kokonaisarvosanaksi Subway® -ravintolat saivat 8,04, kun muilla tutkituilla arvosana jäi selkeästi alle kahdeksan. . Subway® -ravintolat sijoittuvat kokonaismielikuvan tapaan ykköseksi myös 10 mielikuvatekijän yhteisvaikutusvertailussa.

Kokonaisuudessaan Subway® -ketju on kuluttajien mielestä paras tutkimuksessa arvioiduista pikaruokaketjuista suolaisten tuotteiden maun ja valikoiman monipuolisuuden sekä palveluhalukkuuden ja palvelun nopeuden suhteen. Subway® -ravintoloille ehdottoman tärkeä valinnanvapaus ja sitä kautta valikoiman monipuolisuus ovat ketjun toiminnalle tärkeimpiä arvoja.

*Lähde: Taloustutkimus Oy, Pikaruoka- ja kahvilaketjut -tutkimus 2015, yleisarvosanojen 4 10 keskiarvo 24 ketjun joukossa.

Subway® -ravintoloiden suosio perustuu valinnanvapauteen; asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Tämän maailmanlaajuisen franchising-ketjun ensimmäinen ravintola avattiin Suomessa Helsinkiin vuonna 2000. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on maassamme 152. Tällä hetkellä Subway® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 44 500.

www.subway.fi
Brand Manager Kurt Möller