Joensuuhun avataan talven aikana kolmas SUBWAY® -ravintola

SUBWAY® -ravintolat lisääntyvät maassamme jälleen, kun Joensuu saa talven aikana kolmannen SUBWAY® -ravintolansa. Joensuun tuorein SUBWAY® -ravintola avataan osoitteessa Voimatie 10.

Kaupungin uuden SUBWAY® -ravintolan yrittäjänä toimii Lassi Ikonen. Franchising-yrittäjyyttä hänellä on takanaan jo viisi vuotta. Ikosen omistuksessa toimivat entuudestaan myös Joensuun muut SUBWAY® -ravintolat. Uuden ravintolan avauduttua työllistävät ne yhteensä noin 35 työntekijää kaupungissa. ”Voimatien alueella sekä Kajaanintien toisella sijaitsee puolella paljon teollisuutta, sekä iso Prisma. Uskommekin, että ravintola vetää hyvin niin alueella työskenteleviä, kuin ostoksilla asioiviakin. Asiakaspaikkoja ravintolassa on 24, eli tilaa ruokailijoille on hyvin”, kertoo Ikonen.

Lassi Ikosen tapa toimia yrittäjänä näkyy myös Joensuun katukuvassa. ”Yrityksemme tukee Joensuun alueella mm. edustus- sekä junioritoimintaa urheilussa. Haluamme myös näkyä kaupungin kannalta isoissa ja merkittävissä tapahtumissa, esim. Ilosaari Rockissa”, Ikonen kertoo.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä vastapaistettuun leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi®. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo yli 110. SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 39 500.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Lassi Ikonen, yrittäjä