SUBWAY® -ravintoloiden Franny-palkinto Joensuuhun

Vuotuisessa Suomen Franchising Yhdistyksen Franny-gaalassa palkittiin jälleen franchising-ketjuja ja niiden ansioituneita yrittäjiä. SUBWAY® -ravintoloiden 2011 Franny-palkinnon sai joensuulainen yrittäjä Lassi Ikonen.

Ikonen on toiminut SUBWAY® -yrittäjänä vuodesta 2008 saakka. ”Osaamisesta ja ammattitaidosta kertoo osaltaan se, että vuonna 2010 hänen liikevaihtonsa kasvoi nopeimmin koko Suomessa. Lassi on osoittanut aktiivisuutta ja hyvää yhteishenkeä toiminnassaan ketjun sisällä mm. yrittäjäkokouksissa ja muissa tapahtumissa tuomalla esiin omia kokemuksiaan ja lisäämällä tärkeää yhteishenkeä huumorillaan. Lassi myös tuo positiivisesti franchise ajatusta esille esim. erilaisissa haastatteluissa ja tapahtumissa”, kommentoi maajohtaja Erkki Lempiäinen voittajaa.

Lassi Ikosen tapa toimia yrittäjänä näkyy myös Joensuun katukuvassa. ”Yrityksemme tukee Joensuun alueella mm. edustus- sekä junioritoimintaa urheilussa. Haluamme myös näkyä kaupungin kannalta isoissa ja merkittävissä tapahtumissa, esim. Ilosaari Rockissa”, Ikonen kertoo.

Lassi Ikonen on avaamassa toisen SUBWAY® -ravintolan Joensuuhun vielä kevään 2011 aikana.

Suvilahden Kattilahallissa Helsingissä järjestetyssä Franny-gaalassa Vuoden Franchising-ketjuksi nousi Arnolds Bakery & Coffee Shop. Kolmen eniten ääniä saaneen ketjun joukossa olivat myös SUBWAY® -ravintolaketju sekä Kiinteistömaailma. Vuoden Franchising-ketju ehdokkuuden lisäksi SUBWAY® -ketjun Lassi Ikonen oli ehdolla vuoden Franschising-yrittäjäksi. Vuoden 2011 Franschising-yrittäjänä palkittiin henkilöstövuokraaja VMP Groupin Kouvolan toimipisteen vetäjä Kirsi Lantta.

Erkki Lempiäinen, maajohtaja
erkki.lempiainen@subway.fi