Turun Runosmäessä avattiin 27.4.2011 SUBWAY® -ketjun tuorein ravintola

SUBWAY® -ravintolat lisääntyvät jälleen vauhdilla, kun Turku sai uuden SUBWAY® -ravintolan. Herkulliset, uunituoreet täytetyt leivät valtasivat jälleen palan Suomea, onhan kyseessä jo Suomen 85. SUBWAY® -ravintola. Turun kuuden aikaisemman SUBWAY® -ravintolan joukkoon liittyvä Runosmäen SUBWAY® -ravintola sijaitsee noin viiden kilometrin päässä keskustasta, osoitteessa Korjasmäenkatu 1, Runosmäen K-supermarketin yhteydessä. ”Hyvien pysäköintipaikkojen ansioista Runosmäen SUBWAY® -ravintolaan odotetaan pistäytyvän erityisesti vilkkaan K-supermarketin asiakkaita, Runosmäen asuntoalueen asukkaita sekä tietysti alueen opiskelijoita. Myös sijainti vilkkaasti liikennöidyn tie nro 9, eli Turku-Tampere tien vieressä lisää varmasti osaltaan kävijöitä,” kertoo yrittäjä Jarkko Putus. Kyseessä on Putuksen toinen SUBWAY® -ravintola, ensimmäinen hänen ravintolansa sijaitsee Aurassa.

SUBWAY® -ravintoloiden suosio perustuu raikkaisiin raaka-aineisiin sekä leipään. Ketjun tärkeimpänä toiminta-ajatuksena on valinnanvapaus, jossa asiakas voi itse valita leipään mieleisensä täytteet. Maailman tunnetuinta täytettyä leipää kutsutaankin nykyään Suomessa nimellä subi. SUBWAY® -ravintolat Suomessa ovat osa kansainvälistä franchising-ketjua. Ketju avasi Suomessa ensimmäisen ravintolansa Helsinkiin

vuonna 2000. Tämän jälkeen kasvuvauhti on ollut nopeaa: uusia ravintoloita on avattu ympäri Suomea ja tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on maassamme jo 85.

SUBWAY® -ketju on maailman suurin ravintolaketju myymälöiden määrällä mitattuna. Tällä hetkellä SUBWAY® -ravintoloita on ympäri maailmaa yli 34 000.

Petteri Lehtimäki, maajohtaja

Jarkko Putus, yrittäjä