Habbo Hotelissa jo 200 miljoonaa rekisteröitymistä

Maailman suurimpiin teinien nettiyhteisöihin kuuluva Habbo Hotel on saavuttanut jälleen yhden virstanpylvään, kun palveluun rekisteröitiin 200 miljoonas Habbo-hahmo. Rekisteröinti tehtiin tammikuun ensimmäisellä viikolla englanninkielisessä Habbo.com-palvelussa.

Habbo Hotel perustettiin alunperin Suomessa vuonna 2000 kun ”Hotelli Kultakala” lanseerattiin. Kymmenen vuoden aikana Habbo Hotel on laajentunut kansainväliseksi teinipalveluksi, jolla on käyttäjiä yli 150:stä maasta. Palvelun 100 miljoonas rekisteröinti tehtiin kesäkuussa 2008, joten suosio on kasvanut huimasti viimeisten vuosien aikana. Tällä hetkellä uusia hahmoja luodaan noin 3-5 miljoonaa joka kuukausi.

Vuosi 2010 oli Habbo Hotelin juhlavuosi, kun palvelu täytti 10 vuotta. Se oli myös koko historian menestyksekkäin vuosi, jonka aikana yli 42 miljoonaa hahmoa kirjautui sisään eri Habbo-yhteisöihin. Nämä hahmot viettivät vuoden aikana Habbon sosiaalisissa pelimaailmoissa yhteensä yli 400 miljoonaa tuntia.

”On ollut hienoa seurata Habbo Hotelin kasvua kotimaisesta Hotelli Kultakalasta miljoonia teinejä houkuttelevaksi kansainväliseksi palveluksi”, kertoo Timo Soininen, Sulakkeen toimitusjohtaja. ”Nopean ja jatkuvan kehitystyömme ansiosta pystymme koko ajan luomaan käyttäjiemme tarpeisiin soveltuvia uusia innovatiivisia ominaisuuksia, ja siksi pelimaailma pysyy tuoreena. Vuoden 2011 suunnitelmissa on niin ikään paljon uutta!”

Sulake rekrytoi jatkuvasti uusia työntekijöitä kasvavan Habbo Hotelin kehitystyöhön. Avoimet työpaikat löytyvät osoitteesta www.sulake.com/careers.

Sulakkeen ja Habbo Hotelin kuvapankki: www.sulake.com/press/image_bank

Juhani Lassila, viestintäjohtaja, puh. 040 541 2365, press@sulake.com