Timo Soininen jättää tehtävänsä Sulakkeen toimitusjohtajana ja siirtyy hallituksen jäseneksi

- Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimetty Paul LaFontaine Disneyltä

Maailman suurinta teinien virtuaaliyhteisöä ja peliympäristöä Habbo Hotelia kehittävän Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen jättää toimitusjohtajan tehtävänsä kymmenen vuoden jälkeen ja siirtyy Sulakkeen hallituksen jäseneksi. Hallitus on tässä yhteydessä nimennyt uudeksi toimitusjohtajaksi Yhdysvaltalaisen Paul LaFontainen.

”Timon johdolla Habbo Hotel on 10 vuoden aikana kasvanut pienestä paikallisesta start-upista yhdeksi maailman tunnetuimmista ja suurimmista teineille suunnatuista peliyhteisöistä”, toteaa Mika Salmi, Sulakkeen hallituksen puheenjohtaja. ”Timo on myös rakentanut Sulakkeen kansainvälisen huipputiimin ja ollut innostava johtaja ja suunnannäyttäjä. Olemme tyytyväisiä, että Timo voi uudessa roolissaan hallituksemme jäsenenä antaa panoksensa Habbo Hotelin menestykselle myös jatkossa.”

Paul LaFontaine oli aiemmassa tehtävässään Disneyllä vastuussa Playdom- peliyhtiön sosiaalisten pelien julkaisusta kansainvälisilla markkinoilla. Ennen Disneytä, LaFontaine on toiminut useissa kansainvälisissä ylimmän johdon tehtävissä mm. eSolarilla sekä Ticketmasterilla.

”Paulin laaja ja relevantti kokemus kuluttajille suunnatuista online-palveluista, mediasta ja sosiaalisista peleistä sopii erittäin hyvin Sulakkeelle”, Salmi jatkaa. ”Lisäksi Paulin monipuolinen kansainvälinen johtamiskokemus auttaa Habboa innovoimaan ja pysymään ainutlaatuisena nuorten palveluna myös jatkossa.”

”Kymmenen menestyksekkään vuoden aikana Sulakkeesta on kasvanut yritys, joka tarjoaa Habbon avulla suositun, turvallisen ja sosiaalisen ympäristön teineille ympäri maailman”, kommentoi LaFontaine. ”Olen innoissani, että pääsen työskentelemään Sulakkeen lahjakkaan ja luovan tiimin kanssa.”

”Sulake saa Paulista osaavan, kansainvälisen ja kokeneen johtajan ja olen varma, että Habbon kasvu jatkuu hänen johdollaan.”, Soininen toteaa.

Soininen jättää toimitusjohtajan tehtävänsä syyskyyn 15. päivä, jolloin tehtävät siirtyvät LaFontainelle.

Mika Salmi, hallituksen puheenjohtaja

Merja Turpeinen, viestintäpäällikkö, puh. 040 584 0542, press@sulake.com

Sulake:

Sulake on internetin yhteisöllisiin palveluihin keskittynyt yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel, maailman suurin teinien virtuaaliyhteisö ja sosiaalinen peliympäristö. Habbossa vierailee kuukausittain noin 10 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Quantcast) ja kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on yli 230 miljoonaa.

Sulakkeella on toimistot 12 maassa, pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti noin 210 työntekijää.

www.habbo.com

www.sulake.com